چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین نظر سنجی انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که 54 درصد از مردم این کشور با اقدام بوش در وتوی مصوبه کنگره که خروج نظامیان آمریکایی از عراق را خواستار شده، مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس نتایج نظرسنجی جدید شبکه "سی‌ان‌ان"، بیشتر آمریکایی‌ها مخالف اقدام جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در وتوی یک مصوبه کنگره هستند که خروج نظامیان این کشور از عراق را تا سال آینده خواستار شده بود.

براساس این نظرسنجی، ‪۵۴‬ درصد پرسش ‌شوندگان با اقدام بوش در وتوی مصوبه یاد شده که تخصیص ‪۱۲۴‬ میلیارد دلار برای جنگ عراق را به خروج نظامیان از این کشور تا سال آینده منوط کرده بود، مخالف بودند.

‪ ۵۷‬درصد از پرسش ‌شوندگان ابراز عقیده کردند: کنگره باید طرح دیگری را در زمینه تامین بودجه جنگ عراق که حاوی چارچوب زمانی برای خروج نظامی از این کشور باشد، به بوش ارائه کند.

براساس این نظرسنجی، شمار آمریکایی‌هایی که کنگره را به جای رئیس‌جمهوری مسئول سیاست‌‌گذاری درباره عراق می‌دانند، افزایش یافته است.

سی ‌ان‌ ان این نظرسنجی را در فاصله زمانی روزهای جمعه تا یکشنبه و در میان یک هزار و ‪ ۲۸‬آمریکایی انجام داده است.

بر همین اساس در یک نظر سنجی دیگر که دو روز قبل ( 17اردیبهشت ) انجام شده بود؛ بیش از یک سوم شهروندان آمریکایی خواستار خروج فوری نظامیان کشورشان از عراق هستند و 43 درصد نیز تاثیر افزایش نیروها بر اوضاع عراق را منفی ارزیابی می کنند.

بر اساس این نظر سنجی که از سوی مؤسسه راسموسن انجام شده بود، 37 درصد از شهروندان آمریکایی بر این باورند که نیروهای این کشور باید فوراً عراق را ترک کنند.

کد خبر 21591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز