همشهری آنلاین: پنتاگون در خواست هشتاد میلیارد دلار بودجه برای سال مالی ۲۰۱۴ را به کنگره امریکا داده است تا بتواند از طریق این پول، هزینه جنگ در افغانستان را تامین کند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، این درخواست هفتاد و نه میلیارد و چهارصد میلیون دلاری، در روز جمعه مطرح شده بود و این علاوه بر بودجه ۵۲۶ میلیارد و ششصد میلیون دلاری برای انجام عملیات‌ها در افغانستان است.

هزینه‌های جنگ که رسما به عنوان هزینه عملیات‌های خارج از کشور شناخته می‌شود، برای عملیات‌های روزانه امریکا در افغانستان و همچنین هزینه عقب‌نشینی نیروها و تجهیزات امریکایی از افغانستان در نظر گرفته شده است.

"جورج لیتل"، مدیر رسانه‌ای پنتاگون، اعلام کرد که این درخواست کمتر از بودجه سال ۲۰۱۳ است که بالغ بر هشتاد و هفت میلیارد و دویست میلیون دلار بود.

وی تاکید کرد: «هدف اصلی، محدود کردن تاثیر جداسازی (بریدگی خودکار) در آمادگی‌های نظامی، بویژه آموزش و حساب‌های نگهداری است.» لیتل افزود: «این درخواست برنامه‌ریزی مجدد، در یک مقیاس وسیعتر تلاشی برای انتقال این بودجه به این حساب‌ها است.»

در همین حال، پنتاگون روز جمعه درخواست دیگری به کنگره داده است و خواستار اعطای قدرت بیشتر برای انتقال ۱۰ میلیارد دلار از بودجه دفاعی سال ۲۰۱۳ به حساب‌های جداسازی شده است.

مفسران می‌گویند که هزینه عقب‌نشینی نیروها از افغانستان می‌تواند بیش از هفت میلیارد دلار باشد.

با توجه به گزارشی که در ماه مارس توسط دانشکده کندی دانشگاه هاروارد تنظیم شده بود، هر سرباز مجروح در عراق و افغانستان حدود ۸۶۶ دلار هزینه دارد که هزینه‌های درمانی آن‌ها در طولانی مدت بالغ بر دو میلیون دلار خواهد بود.

"لیندا بیلمز"، نویسنده این گزارش می‌گوید که هزینه کلی درمان همه سربازان مجروح امریکایی ۱۷۰۰ میلیارد دلار است که ۸۰۰ میلیارد دلار آن در حال حاضر به سربازان معلول اختصاص داده شده است.

کد خبر 215311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز