همشهری آنلاین: شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان، جنگ آمریکا در کشورشان را شکست خورده دانستند و با انتقاد تند از سیاست‌های دوگانه واشنگتن گفتند آینده افغانستان با سیاست‌های دوگانه آمریکا مبهم است.

انتقاد تند مجلس سنای افغانستان از سیاست های دوگانه امریکا

به گزارش ایرنا، تعدادی از نمایندگان مجلس سنای افغانستان روز یکشنبه در جلسه عمومی این مجلس با انتقاد تند از آمریکا، این کشور را به بازی دوگانه در افغانستان متهم کردند و از واشنگتن خواستند راهبرد خود را در مقابل افغانستان روشن کند.

خبرگزاری صدای افغان نیز به نقل از خالقداد بلاغی؛ عضو مجلس سنا افغانستان نوشت: امریکا در افغانستان سیاست دوگانه ای را به اجرا گذاشته است، یک روز اعلام می کند که نظامیان خود را بعد از سال 2014 در کنار نظامیان افغانستان باقی خواهد گذاشت و روز دیگر می گوید که نظامیان آمریکایی تا سال 2014 درافغانستان به صفر می رساند.

بر اساس این گزارش بلاغی که در نشست عمومی مجلس سنای افغانستان سخن می گفت، تاکید کرد این سیاست های امریکا آینده افغانستان را در حالت ابهام قرار داده است.

بلاغی از شورای ملی افغانستان خواست امریکا را مجبور کند که موضع واضح و روشن خود را در قبال افغانستان اعلام کند.

بر اساس این گزارش در همین حال شمار دیگری از اعضای مجلس سنای افغانستان بر این باورند که امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و از این رو، به دنبال بهانه ای برای خروج می گردد.

بلقیس روشن؛ عضو مجلس بزرگان افغانستان نیز گفت امریکا که در برابر طالبان شکست خورده است اکنون تلاش می کند راه فراری برای خویش بیابد از این رو می خواهد طالبان را به بهانه برنامه صلح دو باره بر افغانستان مسلط کند و از افغانستان خارج شود.

شماری از آگاهان افغان نیز تاکید می کنند آمریکا مبارزه علیه تروریسم را بهانه ای برای لشگر کشی به افغانستان قرار داد زیرا به خوبی دیده می شود که نظامیان خارجی اراده ای برای سرکوب تروریسم ندارند چون پس از 11 سال حضور نظامیان خارجی در افغانستان تروریستها و شورشیان همچنان به عنوان چالشی جدی در افغانستان مطرح هستند.

این آگاهان می گویند آمریکا که در ابتدا به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد اکنون تلاش می کند تا تروریستها را در قدرت سهیم کند که این تضادی در گفتار و رفتار است.

کد خبر 223268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز