همشهری آنلاین: ساکنین محلی می‌گویند، نیروهای تحت امر امریکا اخیرا چندین غیرنظامی افغان را در جریان یک حمله شبانه در کشور جنگ زده افغانستان ربوده‌اند.

آمریکا

به گزارش شبکه پرس تی وی، افراد محلی می‌گویند، نیروهای امریکایی یک شنبه شب (۲۹ اردیبهشت، ۱۹ می) در جریان حمله‌ای در شهر قندهار اموال آنها را تخریب کرده و با زنان و کودکان آنها بدرفتاری کردند.

منابع آگاه می‌گویند، نیروهای امریکا همچنین محل سکونت چندین اندیشمند مذهبی و ریش سفید قبیله‌ای را در جریان این عملیات بی‌رحمانه هدف قرار دادند. شاهدان عینی همچنین تاکید دارند، افراد ربوده شده بی‌گناه هستند.

آدم ربایی‌ها موجی گسترده‌ای از خشم را در میان مردم محلی برانگیخته و افراد محلی مقامات منطقه‌ای را تهدید کرده‌اند که اگر حملات شبانه نیروهای امریکا و آدم‌ربایی‌ها ادامه پیدا کند، دست به تظاهرات خواهند زد.

مقامات ناتو ماه‌هاست که اعتنایی به شکایات ساکنین مبنی بر تحلفات جدی نیروها و تکاورهای ویژه امریکایی نکرده‌اند.

مقامات امریکا می‌گویند، افغان‌های ربوده شده متهم به انجام عملیات مشکوک در مناطق ناآرام هستند.

این تحولات چند روز بعد از این رخ داد که بازجویان افغان مدارک قابل ملاحظه‌ای مبنی نقش نیروهای ویژه امریکا در ربودن، شکنجه و کشتار غیرنظامیان افغان در ولایت وردک پیدا کردند.

حملات شبانه نیروهای تحت امر امریکا طی ماه‌های گذشته منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی افغان در نقاط مختلف افغانستان شده است.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان به امریکا هشدار داده است که به این حملات شبانه که به احساسات ضد امریکایی در افغانستان شدت می‌بخشد، پایان دهد.

کشته شدن غیرنظامیان مدت‌هاست که یکی از اصلی ترین مسائل تنش زا بین کابل و نیروهای خارجی تحت امر امریکاست و همچنین به احساسات ضد امریکایی در این کشور آسیایی شدت بخشیده است.

امریکا و متحدان این کشور در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به کشور افغانستان حمله کردند. با وجود سرنگونی رژیم طالبان، ناامنی در این کشور همچنان موج می‌زند.

کد خبر 215151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز