همشهری آنلاین: کارل لوین رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا در دیدار با حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در کابل ادامه کمک های واشنگتن به کابل را به امضای موافقت نامه امنیتی آمریکا و افغانستان مشروط کرد.

آمریکا ادامه کمک به افغانستان را به امضای موافقت نامه امنیتی مشروط کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری پژواک افغانستان روز جمعه به نقل از دفتر مطبوعاتی سناتور لوین نوشت: سناتور کارل لوین رییس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا شب گذشته در دیدار با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان گفت که اگر در آینده نزدیک موافقتنامه امنیتی آمریکا و افغانستان امضا نشود، آمریکا هیچ کمکی به افغانستان نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش این مقام امریکایی افزوده است که در این دیدار به کرزی خاطر نشان کرده است که برخی از اظهارات اخیر وی به رابطه دو کشور آسیب می رساند.

به نوشته پژواک لوین در عین حال از نیروهای امنیتی افغانستان که اکنون رهبری تمام عملیات نظامی را در افغانستان برعهده دارند و امنیت این کشور را تامین می کنند، ستایش کرد.

بر اساس این گزارش رییس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا در دیدار یک هفته ای خود از افغانستان، با شماری از مقام ها و رهبران سیاسی افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نیز روز پنج شنبه اعلام کرد که کارل لوین و حامد کرزی در باره مسائل دوجانبه، موافقت نامه امنیتی کابل - واشنگتن و همچنین مسائل منطقه ای گفتگو کرده اند.

افغانستان و امریکا در دو سال گذشته در مورد موافقت نامه امنیتی که بر اساس آن چگونگی حضور نیروهای آمریکایی پس از زمستان 1393( پایان سال 2014 میلادی) در افغانستان مشخص می شود، مذاکره کرده اند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش در سفر غیر منتظره ای به کابل با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان دیدار و در پی دو روز مذاکره فشرده در نشست خبری گفت در صورتی که مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی برای محاکمه در افغانستان پذیرفته نشود، نظامیان آمریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

کد خبر 236212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز