شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس‌راه کشور از آغاز طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف وسایل نقلیه باری در سطح جاده‌های کشور خبر داد.

جاده

سرهنگ محمدرضا مهماندار رئیس پلیس‌راه کشور به فارس گفت: در این هفته طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف وسایل نقلیه باری در دستور کار پلیس‌راه قرار گرفته است. او ادامه داد: رانندگان کامیون و کامیونت‌های باری باید به رعایت کامل قوانین رانندگی توجه داشته باشند زیرا بیشترین تردد در جاده‌های کشور توسط این رانندگان انجام می‌گیرد. رئیس پلیس‌راه کشور گفت: به رانندگان وسایل نقلیه باری توصیه می‌شود مدارک کامل مانند معاینه فنی و کارت بیمه حتماً به همراه خود داشته باشند و از رانندگی بیش از 9ساعت طی شبانه‌روز خودداری کنند. مهماندار پیش از این هم با هشدار درباره تردد خودروهای باری گفته بود:

متأسفانه مشاهده شده که ماشین‌های سنگین باری اقدام به سوار کردن افراد خانواده خود در خودرو باری می‌کنند که شب گذشته هم شاهد حادثه‌ای مرگبار در این رابطه بودیم که از امروز حساسیت بیشتری نسبت به کنترل سوار کردن افراد در ماشین‌های باری انجام می‌گیرد و پلیس افراد سوارشده و ماشین‌های باری را حتی اگر خانواده شخص باشند پیاده کرده و با ماشین‌های عمومی راهی می‌کند. او همچنین درباره کنترل ویژه معاینه فنی و سلامت خودروهای باری تأکید کرد:

نقص ایمنی مشهود مانند لاستیک‌های فرسوده و شیشه‌های شکسته که مانع دید راننده می‌شود و همچنین بقیه موارد ایمنی خودرو مورد توجه است و اگر وسیله نقلیه‌ای دارای نقص فنی مشهود باشد از آن لحظه به بعد معاینه فنی خودرو باطل می‌شود و مجدداً باید برای گرفتن معاینه فنی به مراکز مجاز معاینه فنی خودرو مراجعه کند.

کد خبر 214782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز