شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته باز هم کاهش یافت و با 563 واحد کاهش معادل 1.2درصد نزول کرد. این شاخص که در ابتدای هفته گذشته به مرز 45هزار واحد رسیده بود دیروز به زیر مرز 44هزار واحد سقوط کرد.

 در مبادلات دیروز شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین نقش را در نزول شاخص داشت و کاهش ارزش سهام این شرکت در مجموع 153واحد اثر منفی روی شاخص بر جای گذاشت.

‌صف‌های فروش سنگین شد

اگرچه در مبادلات روز گذشته حجم تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های تولید‌کننده سیمان افزایش یافت، صف‌ها ی فروش سنگین‌تر شد و در عین حال به‌طور محسوسی از حجم معاملات بورس تهران کاسته شد. سهامداران بورس تهران دیروز در مجموع 120میلیون سهم به ارزش 53میلیارد تومان دادوستد کردند که این میزان در مقایسه با معاملات 250تا 300میلیارد تومانی روز‌های گذشته کاهش بسیار زیادی نشان می‌دهد. دیروز در عین حال بسیاری از سهامداران در صف‌های فروش ایستاده بودند به‌طوری که حجم صف فروش سهام پالایش نفت بندرعباس به‌دلیل جو منفی بازار با ثبت 1264تقاضا به 34میلیون‌و888هزار سهم رسید. کارشناسان بر این باورند نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دلیل اصلی این نزول است.

‌ ‌مبادله 150 تن جو دامی در رینگ کشاورزی بورس کالا

کور‌سوی چراغ رینگ کشاورزی بورس کالا دیروز با فروش جو دامی روشن نگاه داشته شد. رینگ کشاورزی بورس کالا که کمتر مبادله ای در آن انجام می شود دیروز شاهد عرضه جو دامی بود و درنهایت 150 تن جو دامی گرگان به قیمت هر کیلو 650 تومان به صورت نقد دراین تالار مورد معامله قرار گرفت. دیروز همچنین پالایش نفت بندر عباس موفق به فروش 2 هزارتن وکیوم باتوم به قیمت هر کیلو هزارو133 تومان به‌صورت نقد شد. قیر از دیگر محصولاتی بود که دیروز در تالار نفت و پتروشیمی مورد معامله قرار گرفت و شرکت های قیر آکام و عایق بام باستان در مجموع 5300‌تن قیر در تالار نفت و پتروشیمی فروختند.

کد خبر 214768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز