گروه سیاسی: رئیس جمهوری، سفیران جمهوری اسلامی ایران را نمایندگان آرمان و اعتقادی در راستای تامین سعادت و تعالی همه بشریت دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات و ارتباطات حداکثری با کشورهای مختلف بویژه کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آمادگی کامل دارد.

محمود احمدی نژاد در دیدار سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، جمهوری اسلامی ایران را نقطه امید و اتکای ملت‌ها معرفی و با تاکید بر لزوم انتقال پیام اسلام ناب محمدی به همه ملت‌های مشتاق تصریح کرد: همه ملت‌های جهان از هر نژاد و مذهبی عاشق پیام انقلاب اسلامی ملت ایران مبتنی بر توحید، عدالت و سعادت و کمال هستند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت شناخت و آشنایی سفیران جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های فراوان کشور در بخش‌های مختلف گفت: سفیران جمهوری اسلامی ایران باید ضمن آگاهی کامل از اوضاع محل ماموریت خود؛ زمینه انتقال تجربیات ارزشمند و صدور خدمات ایران به دیگر کشورها بویژه کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در عرصه‌های فنی مهندسی، دانشگاهی و علمی، صنعت و پزشکی فراهم کنند.

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر سفیران جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها با اقشار مختلف مردم از جمله علما و دانشمندان و دانشگاهیان گفت: وزارت امور خارجه باید با استفاده از راهکارهای گوناگون زمینه آشنایی ملت‌های مشتاق با فرهنگ ایرانی- اسلامی را فراهم کند.

در ابتدای این دیدار پیش از سخنان رئیس جمهوری، مهدی مصطفوی قائم مقام و باقری معاون وزیر امور خارجه و شماری از سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، گزارشی از برگزاری همایش سفیران ایران در کشورهای این منطقه و آخرین اوضاع حوزه ماموریت خود بیان کردند.

کد خبر 21437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز