همشهری آنلاین: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین اظهارات مسوولان ستاد دیه و مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ورود موضوعاتی همچون مهریه، چک بلامحل و دیه حوادث رانندگی و همچنین مضرات مواد مخدر به کتب درسی، ضمن رد و با انتقاد از چنین اظهارنظرهایی، گفت: کتاب‌های درسی دارای نقشه جامع هستند و صرفا متناسب با این سند تدوین می‌شود.

محمدیان

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان با ابراز گله‌مندی از اظهارنظر غیرمسوولانه برخی از نهادها در ارتباط با برنامه آموزشی و کتب درسی، گفت: این اظهارات از سوی رییس ستاد دیه بدون کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه در جلسات مشترک با آموزش و پرورش درخواست‌هایی داشته‌اند، افزود: سازمان پژوهش ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های بین دستگاهی اعلام می‌کند که متولی برنامه‌ریزی آموزشی و محتوای کتب، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بوده و نهاد تصویب‌کننده این موضوعات نیز شورای عالی آموزشی وزارت آموزش است.

محمدیان تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای بدون طی فرآیند قانونی و کارشناسی وارد کتاب‌های درسی نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در واکنش به ورود «مضرات مواد مخدر» به کتب درسی دانش‌آموزان ششم ابتدایی که دو روز پیش از سوی معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان شده است نیز گفت: ظاهرا برخی از نهادها برای ابراز سخن تازه و یا ارائه گزارش کاری انجام نشده خود، اظهارنظرهای خارج از حوزه مسوولیت خود انجام می‌دهند.

در هفته جاری برخی سایت‌های خبری به نقل از رییس ستاد دیه از ورود مباحثی همچون مهریه، دیه حوادث رانندگی و چک بلامحل به کتب‌ درسی و نشریات رشد خبر داده بودند. همچنین از سوی یکی از مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ورود موضوع مضرات مواد مخدر به کتاب ششم ابتدایی عنوان شده بود که واکنش شدید معاون وزارت آموزش و پرورش را به عنوان متولی اصلی تدوین کتب درسی همراه داشت.

کد خبر 214336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز