یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از اجرای نظام رتبه بندی معلمان، اولویت دوم آموزش و پرورش اجرای رتبه بندی مدارس دولتی است، گفت: در اجرای این نظام نباید عدالت آموزشی قربانی شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی نوید ادهم  با اشاره به رتبه بندی مدارس دولتی گفت: رتبه بندی مدارس نباید باعث قربانی شدن عدالت آموزشی شود و اینگونه نباشد که قشر ضعیف و مناطق کم برخوردار از امکانات آموزشی در حاشیه قرار گرفته و مناطق و مراکز دارای امکانات خوب از آن بهره‌مند باشند.

وی افزود: رتبه بندی مدارس پس از رتبه بندی معلمان اولویت دوم آموزش و پرورش است و در حال حاضر طرح جدیدی در مدارس غیر دولتی آماده شده که در دست بررسی برای اجراست و برای مدارس دولتی نیز نظام رتبه بندی در دستور کار قرار خواهد گرفت، اما باید به گونه‌ای تدبیر شود که منجر به ایجاد شکاف طبقاتی نشود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه که وزارت آموزش و پرورش به دنبال آن است، ایجاد رقابتی سالم در بین مدارس برای ارتقا کیفیت است و اگر روزی بتوانیم ساختمان و تجهیزات مناسب برای مدارس دولتی فراهم کنیم و معلمان توانمند برای این مدارس جذب کنیم، قطعا این مدارس رقیب اصلی مدارسی خواهند بود که نون اسمشان را می‌خورند.

نوید ادهم تصریح کرد: در سالهای اخیر به علت تقویت مدارس دولتی و سمپاد از سوی وزارت آموزش و پرورش، برخی از مدارس غیردولتی نتوانستند هم پای سیاست‌های وزارتخانه حرکت کنند واز رقابت با این مدارس بازماندند.

به گفته نوید اهم، با توسعه مدارس سمپاد و نمونه دولتی، قطبهای آموزشی کشور در حال شکل گیری است که غیر از تهران و چند مدرسه بنام، در شهرستانها این مدارس رقابت خوبی با مدارس غیردولتی دارند.

کد خبر 215919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز