گروه اجتماعی:‌ موضوع رتبه‌بندی مدارس مجددا مطرح شده ولی ترس از حذف مدارس دولتی عادی و به‌دنبال آن تنبیه مدیران و کارکنان آنها موجب شده تا اجرای این طرح با اما و اگرهایی روبه‌رو شود.

مدرسه

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی مدارس دولتی به ایسنا گفت: رتبه‌بندی مدارس نباید باعث قربانی‌شدن عدالت آموزشی شود و قشر ضعیف و مناطق کم برخوردار از امکانات آموزشی در حاشیه قرارگرفته و مناطق دارای امکانات خوب از آن بهره‌مند باشند. مهدی نویدادهم افزود: نظام رتبه‌بندی باید طوری تدبیر شود که منجر به ایجاد شکاف طبقاتی نشود. بسیاری از مدارس دولتی عادی توان رقابت با مدارس دولتی خاص (شهریه‌بگیر) و غیردولتی را ندارند.

مدارس دولتی عادی وضعیت مناسبی ندارند، آنهایی که به لحاظ فضا و امکانات و معلمان وضعیت مناسبی داشتند به مدارس خاص و شهریه‌ای تبدیل شده‌اند. سحرخیز، معاون وزیر آموزش و پرورش اخیرا گفته که رتبه‌بندی، به‌معنای حذف برخی از مدارس نیست، مدارسی که در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند، باید در مهلتی که تعیین می‌شود، به شاخص‌های مدنظر برسند.

کد خبر 216005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار