چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۳
۰ نفر

چندی پیش خبری جنجال برانگیز از سرقت موزه‌ آذربایجان شرقی منتشر شد که در آن 5 شیء ساسانی از دومین موزه مهم ایران پس از موزه ملی سرقت شد.

موزه تبریز

 این سرقت را مسئولان نیروی انتظامی اعلام کردند و مسئولان سازمان میراث فرهنگی ابتدا تکذیب و بعد مشکل را غفلت انسانی عنوان کردند.

اکنون تراب محمدی، رئیس اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است که موزه‌های تبریز نفوذناپذیرند و هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهند تمهیداتی بیندیشند و سرانجام دزد پیدا می‌شود.

تراب محمدی افزود: برای موزه برنامه ویژه‌ای نداریم. این دزدی بر اثر یک غفلت نیروی انسانی بود. در غیراین صورت ما همه ضوابط قانونی را رعایت کردیم. تمامی امکانات موزه تبریز خوب است؛ از دوربین‌های مداربسته گرفته تا سایر امکانات. استحکامات موزه‌های تبریز نادر است. ما مثلی داریم که می‌گوید: قفل برای افراد درستکار است. وقتی کسی دزد باشد، خوب دزدی می‌کند.

محمدی همچنین در مورد سرقت سال 85 از این موزه گفت: سال 85 من در سازمان میراث فرهنگی حضور نداشتم. به گفته او در آن سرقت یک یا 2تابلو از موزه تبریز سرقت شده است که ارتباطی با وی ندارد. محمدی همچنین از برخورد با عامل انسانی غفلت‌کرده در سرقت اشیای ساسانی موزه تبریز خبر داد.

کد خبر 214269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز