یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

خبرگزاری هنر ایران: تأکید برحفظ جایگاه موزه های هنرهای معاصر کشور ضرورتی است که می تواند با پیش بینی برنامه‌های مستمر و منظم برای این موزه ها به تشخص موزه هنرهای معاصراستان ها منجر شود.

gallery

در حال حاضر موزه‌های هنرهای معاصر در اهواز، آبادان، اصفهان، کرمان و یزد فعالیت دارند و در چند شهر دیگر نیز ساخت موزه هنرهای معاصر در دست انجام است و امیدواریم گشایش دوباره موزه هنرهای معاصر آبادان سرآغازی برای گشایش موزه‌ها و فضاهای هنری بیشتر در استان باشد.

برنامه‌ریزی مناسب و جدی برای فعالیت موزه هنرهای معاصر در استان‌ها می‌تواند فضای مناسبی را برای هنرمندان و برای مردم استان فراهم کند و مرکز هنرهای تجسمی نیز حمایت خود را در خصوص ارائه آثار و نمایشگاه های ادواری در موزه استان‌ها اعلام کرده است.

رویکرد سوق دادن برنامه‌های هنری به استان‌ها و انتقال دوسالانه‌های تجسمی به استان‌های مختلف در دستور کار قرار داده شده است که طبق اعلام معاونت هنری این روند تداوم خواهد یافت. همچنین معاونت هنری برنامه‌هایی برای حضور هنرمندان استانی در رویدادهای ملی و بین‌المللی مرکز هنرهای تجسمی برای حضور هنرمندان استانی در رویدادهای بین‌المللی زمینه‌هایی را فراهم کرده است و بر این اساس برگزاری نمایشگاه های بین المللی در استان‌ها می تواند در تشخص بخشیدن به فعالیت های موزه های هنرهای معاصر موثر باشد.

همچنین تصویب اختصاص یک دهم درصد از اعتبار عمرانی ساختمانی دستگاه‌ها و سازمان‌های قوای سه‌گانه به خرید آثار هنری در قانون بودجه سال جاری با توجه به اینکه دستگاه‌ها را موظف به خرید آثار کرده است می‌تواند شرایط بهتری را برای رونق اقتصاد هنر فراهم کند و زمینه‌ای باشد تا در سال‌های آینده این رقم برای خرید آثار افزایش پیدا کند. بدون شک موزه های هنرهای معاصر در این میان نقش خاصی خواهند داشت.

برپایی نمایشگاههای هنری در سطوح استانی، ملی و بین المللی، برگزاری جلسات سخنرانی و سمینارهای تخصصی در ارتباط با رشته های مختلف هنری،گردآوری، حفظ، مرمت و نمایش آثار هنری نفیس،آشنا کردن مردم و هنرمندان با هنرهای معاصر، برقراری ارتباط با موزه های و مراکز فرهنگی، هنری داخلی و خارجی، تحقیق و پژوهش در زمینه های هنری و فراهم کردن محلی مناسب برای تجمع هنرمندان را باید از عمده پیش بینی هایی دانست که در راستای تحقق جایگاه موزه های هنرهای معاصر نقشی اساسی خواهد داشت.

کد خبر 197693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز