همشهری‌آنلاین: مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن تشریح برنامه های باغ موزه به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس سوم خرداد ماه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد ماه به مناسبت روز پایداری برای عموم مردم رایگان است.

باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش تهران سما سردار جواد خضرایی در نشست خبری که در باغ موزه دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، در مورد برنامه‌های مختلف باغ موزه به این مناسبت ، اظهار کرد: سوم خرداد ماه به مناسبت آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد ماه به مناسبت روز پایداری بازدید از باغ موزه دفاع مقدس برای عموم مردم رایگان است و همچنین استفاده از کتابخانه جامع باغ موزه دفاع مقدس که دو هفته گذشته به بهره برداری رسیده، رایگان است و شهروندان می توانند در این روزها بدون پرداخت حق عضویت، کارت عضویت کتابخانه را دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که روزانه 345 نفر از باغ موزه دفاع مقدس بازدید می کنند، گفت: هر ساله به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسم تقدیر از فرماندهان، رزمندگان سپاه و ارتش در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود که امسال این مراسم پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس جامع ترین کتابخانه در حوزه دفاع مقدس است، بیان کرد: در این کتابخانه 12 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس وجود دارد و به زودی نیز کتابخانه الکترونیکی دفاع مقدس در این موزه راه اندازی می شود.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس همچنین با بیان اینکه امسال در روز گرامیداشت موزه، باغ موزه دفاع مقدس نشان برتری موزه در کشور را دریافت کرده، عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس دارای ساختارهای دیجیتالی برای ارائه مسائل روز با استفاده از فیلم های سه بعدی است.

سردار خضرایی افزود: سوم، چهارم و پنجم خرداد ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء بر روی دیوار مسجد جامع خرمشهر فیلم اولین روز تهاجم به خرمشهر تا آزادسازی این شهر به مدت 13 دقیقه به صورت سه بعدی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: همچنین از امروز 31 اردیبهشت ماه سال جاری تا 15 مرداد شهروندان می توانند دل نوشته های خود را پیرامون دفاع مقدس ارسال کرده و به برترین آثار هدایای ارزنده ای تقدیم خواهد شد.همچنین کتاب هایی که برای نخستین بار حد فاصل خرداد ماه تا شهریور امسال در مورد دفاع مقدس به چاپ برسد ، از نویسندگان و ناشران این آثار هم تقدیر به عمل می‌آید.

وی در ادامه با اضافه کردن این مطلب که از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس نیز حد فاصل خرداد ماه تا شهریور ماه امسال تقدیر به عمل می آید، افزود: ما اعلام آمادگی می کنیم که گالری های موزه را در اختیار هنرمندان برای ارائه آثارشان قرار می‌دهیم و از جمیع هنرمندان برای ساخت و تولید آثار هنری دعوت به عمل آورده و آثار ارزشمند آنها را خریداری می‌کنیم.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش در مورد برگزاری مراسم طعم جبهه گفت: چهار ماه است که در قالب این برنامه دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس دیدن می کنند و پس از امتحاناتشان در خرداد ماه بار دیگر برنامه طعم جبهه برگزار می شود.

وی دیگر برنامه های باغ موزه دفاع مقدس را که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار می شود، همایش تجلیل از خانواده های شهدای تاکسیرانی با مشارکت بسیج شهرداری تهران و برگزاری فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی در موزه با مشارکت شرکت نشر شهر بیان کرد.

سردار خضرایی در مورد کاروان راهیان نور نیز اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس متولی اعزام کاروان راهیان نور بوده و تا پایان سال گذشته قریب به 30 هزار نفر از شهروندان را به مناطق عملیاتی اعزام و یا پشتیبانی تغذیه کرده است و به همین دلیل در مراسمی تقدیر از خاطره نویسان راهیان نور و متولیان راهیان نور با هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور و جمعی از افراد موثر در این رابطه به زودی برگزار می‌شود.

کد خبر 215282
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز