چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

سیداحمد محیط طباطبایی گفت: با برگزاری انتخابات مجمع عمومی کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم)، سیدمحمد بهشتی به‌عنوان رئیس ایکوم ایران انتخاب شد.

رئیس پیشین کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) به ایسنا گفت: در این انتخابات که اواخر اسفندماه سال گذشته برگزار شد، من در کنار علیرضا قلی‌نژاد، محمدحسن طالبیان، کورش کمالی سروستانی، اردشیر صالح‌پور و فرزانه قائنی به‌عنوان عضو اجرایی کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم) در ایران انتخاب شدم. وی افزود: این انتخابات براساس اساسنامه ایکوم جهانی، هر سه سال یک‌بار در ایران برگزار می‌شود و با اکثریت آرا، نخست رئیس این کمیته و سپس اعضای اجرایی آن انتخاب می‌شوند. در حال حاضر نیز حدود 80نفر به‌شکل ثابت در ایکوم ایران عضو هستند. شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) سازمانی غیردولتی مربوط به امور موزه‌ها و کارگزاران حرفه‌ای موزه‌هاست که با هدف ترویج منافع موزه‌شناسی و دیگر رشته‌های وابسته به اداره و فعالیت‌ در آن، بعد از جنگ جهانی دوم و تقریبا همزمان با تشکیل کمیسیون ملی یونسکو ایجاد شد. مقر شورای بین‌المللی موزه‌ها در پاریس است.

این شورا با بیش از 19هزار عضو دارای 116کمیته ملی از کشورهای مختلف و شش سازمان منطقه‌‌ای شامل آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و کارائیب، کشورهای عربی و اروپاست. هر سه سال یک‌بار نیز مجمع عمومی جهانی ایکوم در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. سیدمحمد بهشتی پیش از این در چند دوره به‌عنوان رئیس ایکوم ایران انتخاب شده بود. او همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بوده است.

کد خبر 209571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز