چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه تمدن‌های اروپا و مدیترانه (MuCEM) این هفته در شهر مارسی فرانسه که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۳ است افتتاح شد.

مکان موزه تمدن‌های اروپا و مدیترانه (Museum of European and Mediterranean Civilisations) یک بنای تاریخی مشرف به بندر قدیمی شهر است و رودی ریسیوتی با طراح‌ هایش این بنا را به شیوه کنونی بازسازی کرده است.

در موزه تمدن‌های اروپا و مدیترانه (MuCEM) چهل هزار متر مربع فضا به معرفی تمدن‌های اروپایی و مدیترانه و سوژه‌های مختلفی در حوزه‌های مردم شناسی، جامعه شناسی، تاریخ و هنر اختصاص یافته است.

more  آشنایی با ایکوم (کمیته جهانی موزه‌ها) / آشنایی با موزه و موزه‌داریآشنایی با روز جهانی موزه‌ها

برونو سوزارلی رییس موزه به یورونیوز می‌گوید: به عنوان مثال ما در این موزه ابزاری داریم که در مصر باستان سکیه نامیده می‌شده است و ابزاری بوده که برای برداشتن آب از چاه در اطراف رودخانه نیل از آن استفاده می‌کردند. این چیز بسیار جالبی است و مسائل مربوط به تنظیمات آب را در منطقه مدیترانه نشان می‌دهد.

زیو گوراریه، مدیر کل سفارش گالری مدیترانه می‌گوید: در این موزه ما نمادهایی از ضیافت افلاطون را نیز داریم. ضیافت‌هایی که یونانی ها با شرکت در آن می توانستند درباره روابط شهروندی صحبت کنند و شرکت در آن فقط برای مردان مجاز بود و زنان و بردگان از ورود در این مجامع محروم بودند. در کنار این نمادها، می‌توانید تصویر زنانی را نیز ببینید که در دنیای امروز درباره تمام موضوعات شهروندی سخن می‌گویند.

درهای موزه تمدن اروپا و مدیترانه از هفدهم خرداد بر روی عموم علاقه مندان باز است.

کد خبر 217499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز