سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب محافظه کار بریتانیا پیش نویس جزییات همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا یا ماندن در آن را ارائه می‌کند و احتمالا آن را در پارلمان به بحث خواهد گذاشت.

eu - uk

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پیش تر وعده داده بود که در صورت پیروزی حزب محافظه کار او چهار سال دیگر این همه پرسی بحث برانگیز را برگزار خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز در نشست خبری کامرون و باراک اوباما، خبرنگاری سوالی را پرسید که این روزها در بریتانیا پاسخ سیاستمداران به آن جنجال بر انگیز شده است. او پرسید اگر همین حالا همه پرسی برگزار شود، رای کامرون چه خواهد بود.

نخست وزیر بریتانیا در پاسخ گفت: «اولا قرار نیست که همه پرسی فردا برگزار شود. اگر سوال این باشد که آیا ما به انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا علاقمندیم و خواهان اروپایی شفاف، رقابت پذیر و انعطاف پذیر هستیم و می‌خواهیم موقعیت بریتانیا در اتحادیه اروپا بهبود پیدا کند، باید بگویم که پاسخ این سوال آری است. نه تنها ما به چنین مسائلی علاقمندیم، بلکه به نظر ما این اهداف قابل دستیابی هستند. چرا که اروپا باید تغییر پیدا کند.»

در حالی که لیبرال دموکرات‌ها، دیگر حزب حاضر در دولت ائتلافی و حزب کارگر که مخالف دولت است از طرح جزییات همه پرسی انتقاد کرده‌اند، شماری از هم حزبی‌های کامرون در سوی دیگر او را به دلیل جدی نبودن در برگزاری همه پرسی زیر تیغ حملات خود گرفته‌اند.

در چند روز گذشته دو وزیر کابینه از حزب محافظه کار علنا حمایت خود را از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام کردند و گفته‌اند که اگر همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا امروز برگزار شود آنها به آن رای مثبت می‌دهند.

حزب لیبرال دموکرات، دیگر حزب حاضر در دولت ائتلافی مخالف خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.

کد خبر 214259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز