دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از سخت‌ترین کارهای والدین در مورد بچه‌های کوچکشان واکسن زدن به آنهاست.

اکثر بچه‌ها با دیدن آمپول به شدت می‌ترسند و گریه می‌کنند و به هر صورتی می‌خواهند که از دست پزشک فرار کند و حتی اگر دکترشان موفق به واکسن یا آمپول زدن به آنها شوند کودک به شدت آسیب روحی دیده است.

محققان برای آنکه بچه‌ها با نزدیک شدن سوزن آمپولها و واکسن‌ها حال بهتری داشته باشند و کار برای والدین راحتتر شود راه‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند.

آنها برای بچه‌های بالای شش ماه توصیه می‌کنند که هنگامی که قصد آمپول زدن به آنها را دارید حتما اسباب بازی مورد علاقه کودکتان را با خود ببرید و یا اینکه برایش کتاب بخوانید و برایش جوک بگوئید. در این صورت ذهن او از سوزنی که به طرفش خواهد آمد دور ‌شده و محیط برایش قابل تحملتر می‌شود.

برای بچه‌های زیر شش ماه نیز توصیه می‌شود که از نوشیدنی‌های شیرین در شیشه‌های شیرشان استفاده شود که حتما حالشان را بهتر می‌کند.

به گفته محققان، والدینی که در هنگام واکسن خوردن فرزندشان خود دچار استرس‌های شدید می‌شوند و دست و پای خود را گم می‌کنند معمولا موجب ناراحتی بیشتر بچه می‌شوند و هیچ پشتیبانی برای بهتر شدن وضع کودک خود نمی‌کنند.

بنابر این والدینی هنگام انجام شدن این اتفاق و زمانی که احساس می‌کنند فرزندشان درد می‌کشد خود نیز به شدت ناراحت شده و به همراه او گریه می‌کنند وضع را بیش از پیش بدتر می‌کنند.

راه بهتر آن است که به آرامی به کودکتان بگوئید که این کار برای سلامتی‌اش مفید است و باید تحت هر شرایطی انجام شود. مطمئن باشید کودکان آنقدر باهوش هستند که متوجه ماجرا شوند.

کد خبر 21375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز