گروه شهری: مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه‌های جناح و شیخ فضل‌الله روز گذشته به بهره‌برداری رسید تا شاهراه ورودی غرب تهران دیگر شاهد ترافیک‌های سنگین نباشد.

بزرگراه

شهردار تهران در مراسم افتتاح این طرح بزرگ آن را نشانه‌ای از یک سیستم قابل کنترل و انعطاف‌پذیر دانست و گفت: در حال حاضر در مدیریت شهری می‌دانیم چه هدفی را در چه جهت پیش می‌بریم. این دستاوردی بزرگ در عرصه مدیریت شهری برای کلانشهری مانند تهران با10میلیون نفر جمعیت است.

محمدباقر قالیباف همچنین این پروژه را نقطه‌عطفی در مهندسی کشور خواند و گفت: به لطف خدا الان برای احداث یک پل به صرف دو سال زمان نیاز نداریم بلکه اکنون این امکان فراهم است که هردو ماه یک کیلومتر پل بسازیم و این افتخاری است که نصیب جامعه مهندسی کشور شده است. وی ضمن حلالیت طلبیدن از شهروندان تهران به‌دلیل مشکلاتی که در اجرای برخی پروژه‌ها برای آنان ایجاد می‌شود، گفت: کار در شهرداری سخت است، هیچ کاری در شهرداری نیست که موافق و مخالف نداشته باشد.

هر کار خوبی هم که انجام دهیم برای برخی افراد خوب است و اعلام رضایت می‌کنند و برخی نیز گله دارند. ما تقریبا این مسئله را پذیرفته‌ایم اما سیاست قطعی ما این است که کارهایی انجام دهیم که بیشترین منفعت را برای بیشترین مردم و حداقل زحمت را برای کمترین مردم داشته باشد.

وی به حضور حدود 7 سال و 7 ماهه خود در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در کار و در مدیریت شهری تسلط پیدا کرده و این امر به کمک اندیشمندان، خردمندان و صاحب‌نظران به‌ویژه در حوزه دانشگاه که در متن کارها قرار دارند رخ داده است و یکی از توفیقاتی است که مدیریت شهری در این دوره به آن نایل آمده است. شهردار تهران به اقدامات شهری تهران در حوزه‌های مختلف ازجمله شهرسازی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، شفافیت مالی، مبارزه با فساد اداری و... اشاره کرد و گفت: این افتخار بزرگی است که اکنون در مدیریت شهری، سیستم، قابل کنترل و قابل انعطاف است و کار بر ما سوار نیست بلکه ما بر کار سواریم و می‌دانیم چه هدفی را پیش می‌بریم.

شهردار تهران با بیان اینکه امکانات زیرساختی در تهران وجود ندارد اما ما تلاش کرده‌ایم در سال‌های اخیر در این خصوص فعالیت کنیم و شتاب بیشتری به آن دهیم، گفت: پیش از این سالانه 5/2کیلومتر تونل مترو احداث می‌شد اما اکنون بالغ بر 20کیلومتر تونل مترو در یک سال احداث می‌شود، تونل آب‌های سطحی نیز به طول چندصد کیلومتر در حال گسترش است و هرکس 3‌ماه تهران را نبیند بعد از آن این تغییرات را حس می‌کند و تحولات اساسی را در این شهر می‌بیند.

هر انسان منصفی می‌بیند که با شعار پیشرفت و عدالت، تهران به سمت هدف مشخصی در حرکت است. قالیباف در ادامه سخنان خود به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به این مسئله اشاره کردند و من نیز خود را متعهد می‌دانم به این موضوع اشاره کنم که انتخاب ریاست‌جمهوری بر انتخابات شورای شهر سایه نیندازد.

شهردار تهران افزود: به‌عنوان خدمتگزاری که تاحدودی با ساختارهای اداری دیگر شهرهای دنیا آشنا هستم و مطالعات عمیق و دقیقی در این خصوص دارم، به احزاب و مردم می‌گویم که هرگز در انتخاب اعضای شورای شهر آینده، رفتار سیاسی و حزبی نکنند. قالیباف با بیان اینکه افراد در شورای شهر حتما سیاسی هستند اما منظور من این است که نباید رفتار حزبی داشته باشیم، اظهار کرد: شهر نیازمند خدمتگزاران حوزه‌های مختلف و البته کارشناس، انقلابی و متدین است. شهر نیازمند پزشکان قابل، مهندسان دقیق، روحانیون برجسته برای کارهای فرهنگی و تربیتی و همچنین نیازمند افرادی در حوزه فرهنگ و هنر است. شهر نیاز ندارد که همه از یک گرایش باشند اما استدعا دارم در انتخابات 24خرداد و با انتخاب آنها که در‌شان مردم و شهر هستند، شورای خوبی تشکیل شود و در حوزه مدیریت شهری موفق عمل کنیم.

کد خبر 213325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز