همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: ما خوشحالیم که بگوییم در این چندسال اخیر توانستیم شتاب بیشتری به عمران و تاسیسات شهر بدهیم , امروز وقتی شعار می دهیم تهران درمسیر پیشرفت و عدالت قرار دارد این شعار به وضوح در زندگی مردم قابل مشاهده است.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز در مراسمی با حضور شهردار تهران، معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران، رییس پلیس راهبر تهران بزرگ و جمعی از شهرداران و مقامات مسوول مدیریت شهری مجموعه پل های تقاطع چندسطحی شیخ فضل الله - محمدعلی جناح به طول رسمی افتتاح شد.

محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان اینکه امروز مایه خرسندی است که ما می توانیم چنین پل هایی را با چنین تکنولوژی ظرف مدت اندک بسازیم و دیگر شاهد آن نیستم که در مدت دو سال یک پل را بسازیم.

قالیباف همچین ادامه داد: من باید یک حلالیت هم بطلبم. کار در شهرداری تهران سخت است چرا که هیچ کاری نیست که موافق و مخالف نداشته باشد. در شهرداری هر کاری خوبی هم که انجام شود برای بعضی بسیار خوب و حتما برای برخی اذیت و زحمت در پی دارد ولی ما در شهرداری یک سیاست قطعی داریم بدان معنا که کارهایی که انجام می دهیم بیشترین منفعت برای بیشترین مردم و کمترین زحمت را برای کمترین مردم داشته باشد .

قالیباف ادامه داد: در اینجا لازم می دانم که به دو نکته اشاره کنم یکی از این موضوعات تسلط و مدیریتی است که شهرداری تهران در اقدامات خود پیدا کرده است و دیگری انتخاب شوراهاست.

وی در تشریح نکته اول به افتتاح این مجموعه پل ها اشاره کرد و افزود: از مدت ها قبل تقاطع شیخ فضل الله نوری و محمدعلی جناح یکی از نقاط مشکل ساز در حوزه ترافیکی بود اما امروز شاهد هستیم که یک مجموعه پل چند سطحی که برای اولین بار با تکنولوژی صندوقچه ای و با بهره گیری از توان و تخصص مهندسان ایرانی راس اندک مدتی به اجرا گذاشته می شود. این نشان می دهد که شهرداری حالا بر کار و درمدیریت شهری تسلط پیداکرده است. البته کمک اندیشمندان و خردمندان و استفاده از نظر صاحبنظران به خصوص دانشگاه های ما که در متن کار قرار دارند و نیز مردم ما که حضورشان در مدیریت شهری یک مشارکت معنی دار است در این توفیق سهیم بوده اند.

شهروندان تهرانی به معنای واقعی شهروندند

شهردار تهران اظهار کرد: قریب 7 سال و 7 ماه است که توفیق خدمت پیدا کردیم و امروز مفتخریم که بگویم شهروندان ما به معنای واقعی شهروندی دست پیدا کرده اند. امروز شهروند به کسی اطلاق نمی شود که تنها ساکن شهر است. شهروندان تهرانی امروز می دانند که چه حقوقی دارند چه وظیفه ای و چه مسوولیتی و این یعنی مشارکت معنی دار در شهر وجود دارد. یکی از نمونه های آن هم محله محوری، شورایاری ها و حضور مردم در تصمیم گیری های شهر است و نتیجه اش آن شده که شهروندان با یک منطق ، ارق و حساسیت به مسائل شهری می پردازند از این رو است که کار در مدیریت شهری در کنترل و انعطاف پذیر است در حالی که در خیلی از مسائل این گونه نیست.

قالیباف گفت: به عنوان نمونه امروز اقتصاد کشور ما انعطاف پذیر و قابل کنترل نیست و به مانند یک جت می‌ماند که باید داروی بی هوشی به آن تزریق شود تا عمل جراحی بر روی آن انجام شود اما تن در مقابل این داروی بی‌هوشی عکس العمل نشان داده و بیهوش نمی‌شود.

سیستم شهرداری قابل کنترل و منعطف است

وی یادآور شد: امروز در جمع اقدامات در مدیریت شهری ( حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی ، آموزش و مشارکت، اداره مالی، شفافیت و مبارزه با فساد اداری ) این افتخار بزرگ وجود دارد که سیستم قابل کنترل و انعطاف پذیر است به بیان دیگر ما بر کار سوار هستیم نه کار بر ما . این دست آورد بزرگی است که در کلانشهری که بیش از 10 میلیون نفر در آن زندگی می کنند و بسیاری از استانداردهای زیرساختی هم در آن وجود نداشته است به وجود امد.

شهردار تهران همچنین عنوان کرد: هر شهری اگر در زیر پای مردم آن تاسیساتی وجود داشت که به ساکنان بالای آن خدمت رسانی کند یعنی یک شهر زنده خواهد بود . تاسیسات فاضلاب ، تاسیسات مترو، تونل های متعدد انتقال آب های سطحی ، تونل های عبور خودرو و غیره همه باید در زیر شهر به بالای شهر سرویس دهی کنند.

شهردار تهران گفت: این تاسیسات در تهران وجود نداشت و ما خوشحالیم که بگوییم در این چندسال اخیر توانستیم شتاب بیشتری به این موضوع بدهیم .شهری که این تاسیسات را داشته باشد قابل کنترل و انعطاف پذیر است. امروز وقتی شعار می دهیم تهران درمسیر پیشرفت و عدالت قرار دارد این شعار به وضوح در زندگی مردم قابل مشاهده است.

انتخابات شورا و پل ستارخان

قالیباف همچنین به موضوع انتخابات شورا اشاره کرد و افزود: نکته دومی که می خواهم بگویم مربوط به انتخابات شورای شهر است همانطور که حضرت آقا در بیانات خود فرمودند انتخابات ریاست جمهوری نباید سایه ای بر انتخابات شوراها بی اندازد. بنابراین من خواهش من از همه شهروندان این است که برطبق نظریه های علمی، تطبیقی و تجربی که به اثبات رسیده و در گذشته هم به آن تاکید شده هرگز در انتخابات شورای شهر رفتارسیاسی و حزبی نداشته باشیم. چرا که بزرگترین ظلم این است که ما بیایم با نگاه سیاسی شورای شهر را انتخاب کنیم.

وی افزود: وقتی شورای شهر کانون سیاسی باشد خدمت تعطیل می شود که نمونه آن در شورای اول وجود داشت. البته شهر به خدمت گزاران با سلایق مختلف نیاز دارد. به عنوان مثال شهر نیازمند خدمتگزاری کارشناسان متدین و انقلابی است شهر نیازمند پزشکان و مهندسان لایق است و نیز نیازمند روحانیون لایق در عرصه فرهنگی است اما باید در انتخاب آنان از نگاه سیاسی و حزبی پرهیز شود .

قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران خبرداد: که پل ستارخان که اکنون یکی از گلوگاه های ترافیکی است به زودی به زیرگذر تبدیل خواهد شد و در طی یک عملیات ضربتی به اجرا گذاشته می شود.

کد خبر 213267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز