همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت که این دولت تا 12 مرداد مسئولیت دارد و من می‌گویم که با افتخار تا ساعت 9 صبح 12 مرداد در خدمت مردم خواهم بود.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، احمدی نژاد که در میدان شهدای ساری در جمع مردم این دیار سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های مردم این استان و این ناحیه و تلاش و فداکاری آنها در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها، به حوادث منطقه و توطئه‌های استعمار اشاره کرد و گفت: آنها همواره در صدد بودند که مشکلات خود را به دیگر ملت‌ها منتقل کنند و ملت‌ها را چپاول و غارت کنند.

وی با بیان این‌که آنها دچار مشکلات گسترده اقتصادی هستند، افزود: آنها می‌خواهند با فریب‌کاری سلطه خود را گسترش دهند و می‌بینیم که اکنون به بهانه استقرار دموکراسی، کشورها را اشغال می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها برای رسیدن به اهداف خود و بسط سلطه‌شان، مسائل تاریخی را تحریف می‌کنند، گفت: مثلا سر جزیره کوچکی می‌خواهند در یک منطقه بین کشورها جنگ ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که آنها دوست ندارند ملت‌ها روی پای خود بایستند، تصریح کرد: آنها برای بسط سلطه خود جنگ درست می‌کنند و تلاش می‌کنند که جلوی پیشرفت و استقلال ملت‌ها را بگیرند.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه و با تاکید بر این‌که عدالت و آزادی و انتخاب حق مردم است، به توطئه‌های دشمنان در این منطقه اشاره کرد و گفت: می‌بینیم که در منطقه چه وضعی ایجاد کرده‌اند.

احمدی‌نژاد با اشاره به کشتارهای صورت گرفته در منطقه، گفت: چه کسی پشت صحنه این جریانات است؟

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان جهت ایجاد جنگ بین شیعه و سنی، عرب و غیرعرب،‌یادآور شد: مشخص است که چه کسانی پشت صحنه هستند، شما می‌بینید اکنون در سوریه چه خبر است، همین‌طور می‌کشند و تخریب می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که آنها تلاش می‌کنند در منطقه درگیری را گسترش دهند تا همه درگیر شوند، افزود: من به دولت‌ها و ملت‌ها عرض می‌کنم که هوشیار باشند و مراقب دام دشمنان باشند. بنشینند با یکدیگر گفت‌وگو کنند‌ و تفاهم کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهارکرد: می‌بینیم که سر زن و بچه را می‌برند و بعد می‌گویند الله اکبر، این کدام دین است؟ چه کسی در پشت این صحنه است؟ در حالیکه بسیاری از ملت‌ها در فقر هستند آنها می‌آیند و پول نفت ملت‌های منطقه را به اسلحه تبدیل می‌کنند و افراد نادان و کج‌فهم را آموزش می‌دهند که دیگر انسان‌ها را بکشنند، به کدام سمت می‌روند؟ غیر از این‌که این درگیری‌ها به نفع صهیونیست‌هاست و آنها نفس راحت می‌کشند.

وی گفت: برخی از گروه‌ها و گروهک‌ها در منطقه ما پیدا شده‌اند که در عمرشان از گل نازک‌تر به صهیونیست‌ها نگفتند و اکنون خود را طرفدار آزادی‌خواهی معرفی می‌کنند، طرفدار دموکراسی معرفی می‌کنند، در حالی‌که یک انتخابات برگزار نکردند و پول نفت ملت‌ها را به اسلحه تبدیل می‌کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید همه مواظب باشند، تصریح کرد: اکنون در پیچ آخر قرار داریم و اگر توطئه‌های استکبار خنثی شود سلطه آنها از درون خواهد پاشید و حتی ملت‌های آنها نیز از شر سلطه‌گری نجات پیدا می‌کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که همه باید هوشیار باشند و هیچ کس به دنبال تعصبات قومی و مذهبی نباشد، به حوادث اخیر سوریه اشاره کرد و گفت: دیدیم که قبر یکی از صحابه پیامبر (ص)‌را که شهید شده، نبش قبر می‌کنند و می‌گویند او به صورت شرعی دفن نشده و نبش قبر کردیم که به صورت شرعی دفن شود، آیا شما تمام تکالیف‌تان را انجام داده‌اید و فقط این یکی مانده بود که انجام دهید؟

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) آمد عدالت را مستقر کند و تبعیض را رفع کند، گفت: آیا شما در راستای اهداف پیامبر حرکت کرده‌اید و فقط این مانده بود که انجام دهید؟ چه کسی به شما گفته است که ایشان شرعی دفن نشده است؟ این حرف از کجا آمده است؟ معلوم است که پشت صحنه آن چیست.

رئیس‌جمهور با اشاره به برده‌داری و توهین استکبار به ملت‌ها، گفت: آنها سال‌های سال نفت ملت‌ ایران را می‌بردند و چیزی تحویل نمی‌دادند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که امروز ایران نقطه امید است، نقطه آرزوست و باید الگو شود، تصریح کرد: در این راستا ما باید ایران را بسازیم و یک جامعه الگو ایجاد کنیم، دنیا منتظر است.

وی افزود: امروز ملت‌ها از وضع موجود جهان ناراحت هستند، راضی نیستند و به دنبال الگوی جدید هستند و مسئولیت ما در این ارتباط بسیار سنگین است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید کشور را بسازیم و در راستای پاسخگویی به مطالبه ملت‌ها یک جامعه الگو ایجاد کنیم، به اهمیت عدالت اشاره کرد و گفت: باید در جامعه عدالت را برپا کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که برپایی عدالت و پافشاری بر آن جزء سخت‌ترین کارهاست، اظهار کرد: کسانی که خودشان را بالاتر از دیگران می‌دانند، حق بیشتری برای خود قائل هستند، مال حلال و حرام برایشان فرقی نمی‌کند و به رسانه و مراکز قدرت دسترسی دارند، از اجرای عدالت خوششان نمی‌آید و مخالف با اجرای عدالت هستند، ولی اینجا باید ایستاد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که انعکاس عملی توحید در زندگی اجتماعی، تحقق عدالت است، گفت: برای آبادانی کشور و تحقق همه آرزوها باید عدالت اجرا شود.

رئیس‌جمهور افزود: هر یک قدم که به سمت اجرای عدالت نزدیک‌ می‌شویم و گام بلندی در این ارتباط برداشته می‌شود، جیغ‌های نبفش و گوش‌خراش در آسمان می‌پیچد.

احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش دولت در راستای اجرای عدالت، به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هدف اصلی در این ارتباط، اجرای عدالت است.

وی با بیان این‌که سال‌ها منابع به صورت ناعادلانه توزیع می‌شد و بیش از 70 درصد از منابع کشور در اختیار تعداد محدودی بوده است، گفت: موقعی که دولت می‌خواست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند، عده‌ای مخالفت کردند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که تاکنون بیش از 30 هزار میلیارد تومان یارانه با قیمت امروز بین مردم توزیع شده است، گفت: عده‌ای آمدند تمام مشکلات تاریخی کشور و همچنین مشکلات ناشی از تحریم را به گردن هدفمند کردن یارانه‌ها انداختند و گفتند این مشکلات به خاطر هدفمند کردن یارانه‌هاست، بعد از آن آمدند و گفتند بخشی از مشکلات به خاطر تحریم‌هاست، ولی مقصر دولت است و بعد آمدند و دیدند با توجه به موفق اجرا شدن هدفمند کردن یارانه‌ها گفتند مشکل تحریم است، اما دولت در این ارتباط مقصر است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که دولت در برابر زیاده‌خواهان کوتاه نیامد و ایستاد، تصریح کرد: آیا باید دولت در برابر زیاده‌خواهان تسلیم می‌شد؟

وی با تاکید بر این‌که قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طرح موفقی بوده که ملت آغاز کرده و در واقع گامی در راستای عدالت است، به همراهان دشمنان در داخل، گفت: دست از پیروی و همراهی با دشمنان بردارید، همین مردم با دو حرکت بساط توطئه و تحریم را ریشه‌کن می‌کنند و اگر هم همراهی کنید این مردم بساط گرانی و توطئه در بازار را ریشه‌کن می‌کنند و روسیاهی‌اش برای شما می‌ماند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که این فشارها ملت را متوقف نمی‌کند، یادآورشد: آنها فکر کردند که با این اقدامات و فشارها می‌توانند تغییری در مسیر حرکت ملت ایران ایجاد کنند، اما آنها با همت شما مردم عزیز خواهند فهمید که در مورد ملت ایران اشتباه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته در عرصه بین‌المللی و موضوع هسته‌ای آن کسانی که مسئول هستند باید با تدبیر و ابتکار عمل کارها را جلو ببرند، ما اهل منطق و اهل تفاهم بر اساس عدالت و احترام هستیم و اگر دشمنان فکر می‌کنند که با فشار می‌توانند این ملت را ضعیف کنند و آن را تسلیم کنند، حتما اشتباه می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها هر راهی را که بستند ما تلاش کردیم راه جدیدی را باز کنیم، ادامه داد: من روز اول اعلام کردم که این دولت و من، نوکر مردم هستیم، اکنون نیز این حرف را می‌زنم. این دولت مال ملت است و خوشبختانه منت هیچ دسته و گروهی بر دوش دولت نیست و این دولت به ارزش‌ها، آرمان‌ها و ملت متعهد است.

وی افزود: این دولت تا دوازدهم مرداد مسئولیت دارد و من بارها گفته‌ام و اکنون نیز می‌گویم که احمدی‌نژاد با افتخار تا 9 صبح 12 مرداد در خدمت مردم خواهد بود و با همان سرعت اولیه کارها را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تشکیل دو ستاد مرکزی کشاورزی، صنعت و معدن و با اشاره به منابع موجود در حساب صندوق توسعه، گفت: عده‌ای در 25 سال پیش گفتند که کشاورزی ایران ظرفیت ندارد در حالیکه این حرف‌شان اشتباه بود و کشاورزی ایران دارای ظرفیت خوبی است و این را تاکنون اثبات کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به میزان تولید کشاورزی در استان مازندران، افزود: من فکر می‌کنم که استان مازندران در حال حاضر حداقل دو برابر ظرفیت تولیدی اکنون خود را دارد.

وی با اشاره به حمایت دولت از بخش کشاورزی از جمله در زمینه زمین و منابع آب، گفت: در دولت نهم و دهم 100 سد ساخته شده و 70 سد در دست احداث است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تهدید دشمنان مبنی بر عدم خرید نفت ایران، اظهار کرد: ما با همین نفت‌مان، کالا درست می‌کنیم و به شما می‌فروشیم. ملت ایران ناتوان نیست و می‌تواند از منابع خود به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان این‌که ملت ایران هر جا وارد شده موفق بوده، به تشکیل ستاد معدن و صنعت اشاره کرد و گفت: در ایران معادن زیادی هستند و ما می‌توانیم معادن را جایگزین نفت کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عزم دولت بر اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و تحقق عدالت، تصریح کرد: موقعی که این قانون می‌خواست اجرا شود چه حرف‌هایی که زده نشد، آقایی در تلویزیون آمد و گفت با اجرای این قانون بنزین پنج هزار تومان می‌شود، چرا دروغ می‌گویید؟ اگر این قانون صددرصد نیز اجرا شود قیمت بنزین حدود دو هزار تومان می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما با خود، شما و امام و رهبری عهد بسته‌ایم تا لحظه‌ای که هستیم در خدمت مردم و ساختن کشور باشیم، گفت: باید دست به دست هم دهیم تا ایران ساخته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی و ضرورت تحقق این موضوع و ایجاد یک حرکت عظیم و هوشمندانه در این راستا، گفت: وقتی که این موضوع تحقق پیدا کند و ما شاهد تحقق حماسه باشیم مشکلات اقتصادی قابل حل خواهد بود. وقتی که مردم مشارکتی حداکثری و نزدیک به پنجاه میلیون داشته باشند و رییس‌جمهور نیز با آرای قوی بالغ بر 35 الی 40 میلیون انتخاب و سر کار آید دشمنان بیرونی حساب کار خود را می‌کنند و دنباله‌های آنها از ترس ملت ایران در داخل نیز دنبال سوراخ موش می‌گردند.

پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، استاندار این استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

کد خبر 213287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز