همشهری آنلاین: رییس جمهور تاکید کرد که مسلمانان باید مدافع حقوق مظلومان در تمام جهان حتی در آمریکا و اروپا باشند.

president

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدی‌نژاد ‌در نشست تخصصی راهکارهای وحدت و همگرایی جهان اسلام که تعدادی از علمای دانشگاه جامعه الازهر مصر نیز در آن حضور داشتند با اشاره به سفر اخیرش به مصر، گفت: این سفر به دعوت آقای مرسی صورت گرفت و ایشان در بدو ورود در فرودگاه از هیات ایرانی استقبال کردند و از همان‌جا مذاکرات آغاز شد و بحث‌هایی در مورد مسائل منطقه و جهان انجام شد.

وی با بیان این‌که از جمله برنامه‌های این سفر حضور در جامعه الازهر بود، گفت: در آنجا دیداری با برخی از دانشجویان، اساتید و مسوولان دانشگاه داشتیم و بحث‌های خوبی صورت گرفت. البته علاقه‌مند بودیم در مورد مسائل گوناگون با هم صحبت کنیم، مسائل دیروز، امروز و آینده، ولی با توجه به محدود بودن فرصت به حداقل‌ها محدود شد، البته توافق شد اینگونه جلسات ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که در جریان سفر به مصر، احساس کردیم که در بین مردم ایران هستیم؛ چراکه مردم مصر، مردمی صمیمی، با صفا و عاشق پیامبر، اسلام و قرآن هستند، ادامه داد: فکر می‌کنیم که این سفر در راستای توسعه روابط دو کشور یک نقطه برجسته بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به جلسه امروز و همچنین اهمیت وحدت در جهان اسلام و تقویت همگرایی، گفت: بحث را از اینجا آغاز می‌کنیم که در واقع انسان برای چه خلق شده است؟ انسان خلق شد تا به آسمان برسد و پله‌های کمال و تعالی را طی کند.

وی در ادامه با طرح این پرسش که راه و برنامه چیست و انسان از کدام راه باید به ماموریتی که برعهده اوست، برسد؟تصریح کرد: پاسخ مشخص است. اسلام عزیز. خداوند متعال برنامه و راه را مشخص کرده و آن اسلام است. همه پیامبران الهی منادی اسلام بوده و آن را عرضه کرده‌اند. فرقی بین دعوت پیامبران نبوده، اما معلوم است که با توجه به ظرفیت‌های بشر آن روز، هرکدام بخش و گوشه‌ای از اسلام را عرضه کرده‌اند و تمام اسلام توسط پیامبر عزیز ارائه شد.

وی با بیان این‌که خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است، و ماموریت ما انسان‌ها عمل به اسلام است، خاطرنشان کرد: آیا تاکنون اسلام آنگونه که هست و آنگونه که پیامبر معرفی کرده‌اند، حاکم شده است؟ پاسخ روشن است؛ خیر. پیامبر اسلام قرآن را عرضه کرده است، جهت را مشخص کرده‌اند، گفتنی‌ها را فرمودند، اما چرا اسلام در جهان حاکم نشد و تاکنون این امر محقق نشده است؟ پاسخ این است که حاکمیت اسلام نیازمند انسان‌های همراه با اسلام است. نیازمند انسان‌هایی است که ظرفیت دریافت عمل کامل به اسلام را داشته باشند.

رییس جمهور با بیان این‌که ماموریت ما تلاش برای استقرار اسلام در جهان است و در واقع ماموریت نوع انسان همین است، به اهمیت موضوع وحدت اشاره کرد و گفت: همه پیامبران برای اتحاد انسان‌ها و برداشتن تفرقه از میان انسان‌ها آمده‌اند. آمده‌اند که همه را دور اسلام متحد کنند و دل‌ها را به هم نزدیک کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که تنها راه نجات جامعه بشری استقرار کامل عدالت اسلامی و اسلام است، به توطئه‌های دشمنان در راستای عدم وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: آنها نقشه کشیده‌اند که کل منطقه ما را ببلعند.

وی با طرح این پرسش که آیا وحدت شدنی است؟ ، افزود: اگر به نظرم موضوع را با حفظ هدف تغییر دهیم، تحقق وحدت آسان‌تر می‌شود. یعنی به جای سرمایه‌گذاری در گذشته برای رسیدن به وحدت برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم و در این راستا وحدت کنیم.

رییس جمهور با تاکید براین‌که سه عنصر در مقوله وحدت نقش کلیدی دارند، موضوع اول را مبانی فکری و معرفتی عنوان کرد و ادامه داد: باید به تعریف مشترکی در مورد تعریف از انسان و فلسفه خلق انسان برسیم که نظامات اجتماعی تابع تعریفی است که از انسان ارائه می‌کنیم و باید ببینیم که اسلام و پیامبر برای انسان چه تعریفی ارائه کرده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید ماموریت خود را تعریف کنیم و مشخص کنیم چه کاری قرار است انجام دهیم، گفت: آیا ماموریت این است که عده‌ای به دنبال این باشند که افرادی را شیعه یا سنی کنند، یا این‌که یه عده به دنبال این باشند که افرادی را وهابی یا سلفی کنند.

وی با تاکید بر این‌که ماموریت ما حاکمیت اسلام در جهان است و به نظر من اسلام در دو کلمه توحید و عدالت است، تصریح کرد: ماموریت ما همان ماموریت پیامبر(ص) است و پیامبران برای تحقق اندیشه توحیدی و استقرار عدالت آمده‌اند. منشاء تمام خیرات و برکات توحید است و بدون توحید هیچ ارزشی خلق نمی‌شود و کمالی رخ نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد به مقوله عدالت نیز اشاره کرد و گفت: همه پیامبران به دنبال ایجاد عدالت بوده‌اند و در واقع تحقق عدالت گام اول برای کمال انسان است.

وی با بیان این‌که دایره تعریف عدالت و توحید تمام بشریت است؛ چراکه مقوله جهانی هستند، گفت: ماموریت ما تلاش برای استقرار توحید و عدالت در کل جهان است و هر هدفی غیر از این ما را به تفرقه می‌اندازد.

وی با بیان این‌که دشمنان بشریت در حال حاضر نگاه‌شان جهانی است و برای مدیریت جهانی برنامه‌ریزی می‌کنند و در طراز مدیریت جهانی خود را باور کرده‌اند و قرار داده‌اند، گفت: وظیفه ما نیز این است که جهانی عمل کنیم. مسلمانان باید مدافع حقوق مظلومان در تمام جهان باشند. باید مدافع حقوق مردم آمریکا و اروپا نیز باشند. همانطور که باید مدافع حقوق مردم آسیا، آمریکای لاتین و... نیز باشند؛ چراکه پیامبر (ص)نیز مدافع حقوق همه بود.

احمدی‌نژاد در ادامه به موضوع اخلاص و عبودیت در بحث توحید اشاره کرد و گفت: اگر کار برای خدا نباشد، اثر ماندگار مثبتی رخ نمی‌دهد.

وی افزود: حال ممکن است بپرسید که چرا تاکنون این وحدت محقق نشده است؟ خیلی‌ها به دنبال توحید و اسلام هستند، ولی وحدتی رخ نداده است و حتی در برخی از بخش‌ها تنازع رخ داده است.

وی تصریح کرد: چطور می‌شود که یک نفر به خود بمب می‌بندد، در حالی که می‌گوید اسلام و قرآن را باور دارد و می‌رود در مسجدی که عده‌ای نشسته‌اند و قرآن می‌خوانند، خود و آنها را می‌کشد. اگر ماموریت ما روشن است و همه موحدیم و کارها برای خداست، چرا وحدت رخ نمی‌دهد و تنازع وجود دارد؟ چرا در افغانستان و پاکستان کشتار وجود دارد؟ چرا مسلمان، مسلمان را می‌کشد؟ اگر وحدت است، چرا 65 سال است که رژیم صهیونیستی سر جایش نشسته است؟ چرا کسانی که مدعی اسلام هستند به دنبال همکاری و تثبیت رژیم صهیونیستی هستند و از طرف دیگر عده‌ دیگر که مدعی اسلام هستند، می‌خواهند صهیونیست‌ها برچیده شوند؟ کدام یک اسلام است؟ کعبه قرآن و پیامبر ما یکی است، پس چرا وحدت نیست؟ من فکر می‌کنم اشکال در فهم از قرآن و اسلام است و هرکس برداشت خود را در این زمینه دارد. اشکال اول در فهم است هرکس برداشتی از اسلام و قرآن دارد و فکر می‌کند آن برداشت درست است.

احمدی‌نژاد اشکال دوم را در بحث مدیریت عنوان کرد و گفت: اکنون حدود 57 کشور هستند که مدعی اسلام هستند، کدام یک به معنای واقعی و آنطور که پیامبر گفته است، اسلامی هستند؟ در کدام یک اسلام به طور واقعی پیاده می‌شود؟

رییس جمهور با تاکید بر این‌که ما نیازمند وحدت در زمینه اندیشه، عمل و رفتار هستیم، تصریح کرد: ما باید به دنبال کسی بگردیم که اسلام را آنگونه که هست می‌فهمد. آنگونه که پیامبر عزیز اسلام مطرح کرده‌اند، می‌فهمد. باید کسی باشد که از جنس پیامبر اسلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: کدام یک از علمای اسلامی و سران کشورهای مسلمان می‌توانند ادعا کنند که اسلام را آنگونه که هست و مورد نظر پیامبر است می‌فهمند؟

رییس جمهور با تاکید بر این‌که ما نیازمند کسی هستیم که از جنس پیامبر باشد و اسلام را آنطور که هست بفهمد،یادآور شد: ما نیازمند حب‌الله هستیم، نیازمند انسانی کامل. کسی که ما دور او متحد شویم و اگر حب‌الله نباشد، ما به جایی نمی‌رسیم. در مقابل هجمه فکری و عملی مستکبران راهی جز تمسک به حب‌الله و وحدت حول آن نداریم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که او برای همه است، گفت: متاسفانه شیطان توانسته است بخش وسیعی از جامعه بشری و حتی مومنین به پیامبر اسلام را از وجود حب‌الله غافل کند و این بزرگترین پیروزی دشمن است.

وی با تاکید بر این‌که ما باید پرچم وحدت را بلند کنیم، نه فقط بین مسلمانان و شیعه و سنی، بلکه بین تمام بشریت،تاکید کرد: اکنون 5/2 میلیارد مسیحی هستند که مظلومند. مردم اروپا نیز از ظلم حاکمان خود، به کجا شکایت کنند؟ به کجا مراجعه کنند؟ در خیابان‌های خود نسبت به وضعیتی که دارند اعتراض می‌کنند و بعد سرکوب می‌شود. اگر پیامبر اسلام امروز بود، برای همه آنها دل می‌سوزاند.

احمدی‌نژاد در ادامه این مراسم، در پاسخ به سوال حجت‌الاسلام اختری نماینده سابق مجلس که در این مراسم حضور داشت، در ارتباط با بحث ولایت فقیه و این‌که جایگاه ولایت فقیه در مباحث مطروحه از سوی احمدی‌نژاد کجاست، گفت: ما تلاش می‌کنیم که امامت را در سطح جهان مطرح کنیم و ذیل امامت،‌ولایت فقیه است.

وی با بیان این‌که ما با جهان صحبت می‌کنیم و از موضع جمهوری اسلامی ایران این مباحث را مطرح می‌کنیم و در واقع جمهوری اسلامی ایران برای مطرح کردن این بحث‌ها در سطح جهان مطرح شد، گفت: این مقدمه‌هایی که عرض کردم، به بحث ولایت است و حب‌الله چیزی جز ولایت نیست.

رییس جمهور تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که این اندیشه را جهانی کنیم و دنیا باید با ادبیات انقلاب اسلامی و با مفهوم عدالت و امامت آشنا شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که آقای اختری برای ما عزیز هستند و ما دستشان را می‌بوسیم، گفت: ما داریم همان حرفی که شما می‌گویید می‌گوییم. ما داریم بحث ولایت را اثبات می‌کنیم و در ادامه آن بحث ولایت فقیه را مطرح می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رابطه ایران و مصر اشاره و خاطرنشان کرد: مصر در زمینه عشق به اهل بیت، پیامبر و آل پیامبر است.

وی با بیان این‌که به خاطر تحولات تاریخی هیچ گاه ایران و مصر تاکنون در کنار هم نتوانسته‌اند برای جهان اسلام نقش‌آفرینی کنند و در این ارتباط دست شیاطین در کار بوده تا دو کشور را از یکدیگر جدا کنند، به سفر چندی پیش خود به مصر اشاره کرد و گفت: به نظر من این سفر اتفاق بزرگی نه تنها برای ایران و مصر، بلکه برای جهان بود. ملت مصر یک ملت فرهنگی و تاریخ ساز است و ملت ایران نیز اینگونه است و اگر دو کشور کنار هم قرار بگیرند، اتفاقات بزرگی در جهان اسلام رخ می‌دهد و راه برای انجام کارهای بزرگ باز می‌شود.

رییس جمهور با بیان این‌که این سفر در سطح جهان انعکاس زیادی داشت، گفت: دو ملت به برکت انقلاب اسلامی به هم رسیدند و کنار هم قرار گرفتند و این بسیار مهم است، در واقع این راه باز شد که علمای دو کشور با یکدیگر رفت و آمد و بر روی ماموریت‌های مشترک گفت‌وگو کنند. اگر دو ملت ایران و مصر کنار هم قرار بگیرند و تصمیم بگیرند، قبل از آن صهیونیست‌ها از منطقه فرار می‌کنند چراکه نقطه حیات آنها در فاصله ما بوده، وقتی این دو کشور در کنار هم قرار بگیرند، دیگر ملت‌های منطقه نیز با آنها همراه می‌شوند.

احمدی‌نژاد در پایان تصریح کرد: آینده متعلق به توحید، عدالت و اسلام عزیز است.

 

کد خبر 213408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز