همشهری آنلاین: رئیس جمهور، قیمت بنزین در زمانی که هدفمندی یارانه‌ها به صورت 100 درصد اجرا شود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد یکشنبه 15 اردیبهشت ماه در اجتماع باشکوه مردم ارومیه در استان آذربایجان غربی گفت: دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها را به خوبی اجرا کرد و اگر تحریم‌ها و بازی با ارز را کنار بگذاریم با اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها، هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها معتقد بودند اجرای این طرح 500 درصد تورم را به دنبال دارد، گفت: همه دیدند که اجرای این طرح تنها 5 تا 6 درصد تورم ایجاد کرد.

وی افزود: برخی هم اعلام کردند اگر طرح هدفمندی یارانه‌ها بطور کامل اجرا شود بنزین 7 هزار تومان خواهد شد در حالیکه اگر 100 درصد هدفمندی یارانه‌ها را هم اجرا کنیم، بنزین لیتری 2 هزار تومان خواهد شد که درآمد مازاد بر آن را هم به ملت باز می‌گرداندیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: فردی هم گفته که دولت 45 هزار تومان یارانه به مردم داده ولی 90 هزار تومان از جیب آن برداشته است. این در حالی است که باید به او بگوییم ما چنین مبلغی را از جیب مردم برنداشته‌ایم، شاید شما برداشته‌اید.

وی با بیان اینکه کل یارانه پرداختی به مردم 41 هزار میلیارد تومان است، گفت: 9 هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب یارانه‌های نان، شیر و نهاده‌های کشاورزی قبلاً در بودجه وجود داشت و 32 هزار میلیارد تومان باقیمانده را بین مردم توزیع کرده‌ایم.

رییس جمهور با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را تورم‌زا می‌دانند، خاطرنشان کرد: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم‌ها را هم به پای هدفمندی یارانه‌ها می‌نویسند. اگر غربی‌ها و دنباله‌های آنان در داخل علیه ملت ایران کارشکنی نمی‌کردند، با اجرای هدفمندی یارانه‌ها برخی از مشکلات حل می‌شد.

کد خبر 212605
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز