همشهرِی آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره ابلاغ مصوبه مهرآفرین از طرف دولت علیرغم مغایرت های قانونی این مصوبه، از دیوان محاسبات خواست تا با پیگیری خود مانع اجرای این مصوبه شود.

مهر نوشت: غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در جلسه علنی روز چهارشنبه با اشاره به ابلاغیه مصوبه مهرآفرین از طرف دولت به استانداران با وجود اعلام مغایرت‌های قانونی این مصوبه از سوی رئیس مجلس به دولت در تذکری اظهار داشت: این مصوبه اختیارات فراوانی به استانداران و همچنین امتیازات فراوان به مقامات بازنشسته می‌دهد.

وی افزود: نمایندگان هم نسبت به این قضیه اعتراض کردند و شما دو بار به دولت ابلاغ کردید که این کار خلاف قانون است و قاطبه نمایندگان بر اساس قانونمداری نسبت به این کار دولت اعتراض کردند.

جعفرزاده گفت: اما الان اتفاق افتاده این است که مجلس شورای اسلامی طبق قانون به دولت اعلام کرده که این کار خلاف قانون است اما متاسفانه رئیس جمهور این مصوبه را به استانداران خود ابلاغ کرد. مستحضر هستید که هر اقدامی باید متناسب با بودجه‌ای باشد. همکاران ما در مجلس تا ساعت 1:30 بامداد دیشب در کمیسیون تلفیق موارد بودجه را بررسی می‌کردند نمی‌شود شب خوابید صبح بلند شد و کاری را ایجاد کرد و گفت این کار کار خوبیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: 526 هزار نفر در این کشور با این مصوبه بی‌ضابطه استخدام می‌شوند. خدا می‌داند اگر قرار بود بچه‌های مردم مطابق ضابطه‌ای و مطابق عدالت محوری استخدام می‌شدند ما و شما و همه نمایندگان که آدم‌های دلسوزی هستند با آن همکاری می‌کردند اما هم اکنون این اتفاق نیفتاده است. علیرغم همه تذکرات مجلس این مصوبه به استانداران برای اجرا ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: استانداران بدانند این دولت یک ماه دیگر تمام می‌شود هر کس این کار را بکند بداند خلاف ضابطه عمل کرده است. خواهش من این است که از جایگاه مجلس دفاع کنید و اجازه ادامه بی قانونی را ندهید.

لاریجانی تذکر جعفرزاده را به جا دانست و گفت: این موارد تخلف قانونی است و قبلا هم از سوی هیئت تطبیق قوانین اعلام شده و دیوان محاسبات تلاش کند جلوی این تخلفات را بگیرد.

کد خبر 213198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز