همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس خواستار بررسی یک فوریتی طرح تخصیص اعتبارات ویژه به ازدواج جوانان شدند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان را با ۱۱۸ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب رساندند.

در مقدمه توجیهی این طرح اشاره شده که منابع قرض الحسنه بانکهای دولتی تکافوی اجابت درخواست های جوانان شامل تسهیلات ازدواج نیست و پیشنهاد می شود مبلغی به عنوان وجوه اداره شده در بودجه کل کشور برای بانکهای دولتی پیش بینی شود تا از محل آن به جوانان برای ازدواج وام داده شود.

هنوز وام ازدواج سال 90 به طور کامل پرداخت نشده است

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکل وام ازدواج جوانان، گفت که در طرح یک فوریتی تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان به دولت اجازه داده می‌شود تا از محل وجوه اداره شده بانک‌ها وام قرض‌الحسنه اعطا کند.

 عبدالرضا عزیزی در صحن علنی امروز مجلس به عنوان طراح طرح یک فوریتی تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان، گفت: در حال حاضر تسهیل ازدواج جوانان در سراسر کشور امری مهم است که آنها در این راه برای دریافت وام در یکی دو سال گذشته با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تسهیل ازدواج جوانان و همچنین رشد منفی جمعیت در آینده نه چندان دور باید شرایطی فراهم شود تا زاد و ولد افزایش پیدا کند که طبیعتا این کار جز با تسهیل ازدواج شدنی نیست.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بعد از هماهنگی و مشورت با مدیران عامل بانک‌ها و اقتصادیون، پنجاه نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند که بر اساس آن در بودجه بتوان از محل وجوه اداره شده به بانک‌ها وام قرض‌الحسنه به جوانان داده شود.

عزیزی با بیان اینکه هنوز وام ازدواج سال 90 به صورت کامل پرداخت نشده است، گفت: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر برای وام ازدواج ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود در سال 92 نیز یک میلیون و 700 هزار نفر دیگر ثبت‌نام کنند. این در حالی است که هنوز وام ازدواج سال 90 به طور کامل پرداخت نشده است و دولت اکنون به شروع پرداخت وام ازدواج 91 کرده است. باید شرایطی فراهم شود تا جوانان در کمتر از یک ماه بتوانند وام ازدواج دریافت کنند.

کد خبر 213230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز