همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه را اتهامی ناصواب به ایران و حزب‌الله عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد به حل مساله سوریه با مذاکرات سیاسی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی صبح روز یکشنبه در ابتدای جلسه علنی مجلس رحلت حضرت زینب(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: امروز نیز حضرت زینب(س) در مصاف یزیدیان زمان؛ آمریکا و مرتجعین منطقه مظلوم زمان است، آفرین بر حزب‌الله و مسلمانان غیرتمند که از مظلومیت سوریه دفاع می‌کنند.

وی افزود: اگر یزیدیان در گذشته به دنبال شهادت و اسارت خاندان پیامبر بودند یزیدیان امروز حتی نسبت به پیکربی‌جان آنان بغض دارند و با وحشیگری به دنبال تخریب مرقد خاندان پیامبر خدا هستند.

وی ادامه داد: گروه‌های افراطی که با پز مبارزه با آمریکا درصحنه منطقه حاضر شدند چگونه است که امروز دست در دست آمریکا و مرتجعین منطقه به جنگ خاندان رسول الله پرداختند.

لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه گفت: سخنان اخیر وزیر خارجه ترکیه در اتهام زدن به ایران و حزب الله ناصواب و غیر واقعی است لذا نصیحت ما به شما این است که ترکیه با تحلیل نادرست با سوریه ستیز کرده و می‌کند لذا اگر محاسبات شما بعد از سه سال اشتباه از کاردرآمده است هزینه آن را به گردن ایران و حزب‌الله نیندازید.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود مسئله سوریه باید دردرو ن مذاکرات سیاسی حل شود و ارسال سلاح و کمک به افراطیون صرفا نوعی آتش‌افروزی در منطقه است و جز تشدید بحران کمکی به حل مسئله و تقویت دموکراسی درسوریه نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز بعد از هزینه‌های زیاد و خسارات زیاد جانی و مالی دنیا به همین نتیجه رسیده است و حال زمان اصلاح مسیر برای کسانی است که در تحلیل خود درست عمل نکرده‌اند و با فرار به جلو به دیگران اتهام می‌زنند.

لاریجانی تصریح کرد: وجدان‌های انسانی و غیرت مسلمانان نمی‌تواند نبش قبر حجرعدی و دریدن بدن یک مسلمان درسوریه و خوردن قلب او توسط افراطیون را جز وحشیگری در قرن 21 نامی بر آن نهاد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت‌های منطقه اگربخواهند با مسوولیت‌پذیری نقش مثبت در امنیت منطقه داشته باشند باید جلوی درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی را بگیرند نه اینکه آتش آن را بیفروزند.

کد خبر 215864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز