چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

گروه ادب وهنر: تا چندی پیش سیاست شبکه‌های مختلف تلویزیون بر ساخت همزمان دو سریال برای یک مناسبت بود. مثلا برای ایام نوروز فلان شبکه تلویزیونی دو سریال می‌ساخت که در نهایت یکی از این سریال‌ها روی آنتن می‌رفت و سریالی که از چرخه رقابت باز مانده بود، در زمان دیگر و شاید سال دیگر در همان مناسبت ویژه پخش می‌شد.

مقبره حجربن عدی قبل از حمله تروریست ها


این سیاست زمانی رواج داشت که تلویزیون مثل امروز دچار مشکلات مالی نشده بود. البته این سیاست در ایام بی‌پولی تلویزیون به نفعش تمام شد؛ چرا که خیلی از سریال‌هایی که در گذشته ساخته شده، امروز روانه آنتن می‌شود و به‌عبارت دیگر دست تلویزیون در ایام بی‌پولی خالی نیست.

سیاست ساخت چند سریال همزمان برای یک مناسبت ویژه، مشکلات و مسائل زیادی را هم به‌دنبال داشت؛ از جمله اینکه این سریال‌ها در زمان دیگر که گاهی بی‌مناسبت با ایام بود روانه آنتن می‌شد و گاهی هم سریال‌هایی که یک‌سال در صف انتظار پخش مانده بودند، دچار آفت زمان می‌شد و در زمان پخش برای مخاطب دیگر جذابیت لازم را نداشت.به همین دلیل است که باز نمی‌توانند مخاطب خود را راضی نگه دارند و با خود همراه کنند. این روزها خبرهایی برای اجرای سریال‌های مناسبتی‌ ماه مبارک رمضان به گوش می‌رسد. آنطور که اعلام‌شده، سریال «خروس» برای این ایام و پخش از شبکه دو انتخاب شده؛ سریالی که پیش از این قرار بود در ایام نوروز پخش شود و مسئولان تصمیم گرفتند که این سریال را برای ایام‌ ماه مبارک رمضان آماده کنند.

گرچه نمی‌شود قبل از پخش در مورد این سریال قضاوت کرد اما باید پذیرفت سریالی که با محوریت نوروز و با 13 قسمت طراحی‌شده و در حال ساخت بوده، طبیعتا برای ایام‌ماه ‌مبارک رمضان که مخاطب نیازمند سریال‌های با حال و هوای خاص است، مناسب نیست؛ خصوصا اینکه این سریال برای 13قسمت طراحی شده است که حداقل باید 10قسمت دیگر به آن اضافه شود که از نظر زمانی مناسب پخش این ایام شود.

کد خبر 213138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز