همشهری آنلاین: پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کاش مهدی مهدوی‌کیا زودتر به بازی می‌آمد، حضور او در میدان می‌توانست یک شوک خوب در تیم ایجاد کند.

پنجعلی

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با فارس در مورد شکست تیم فوتبال پرسپولیس در فینال جام حذفی برابر سپاهان گفت: چیزی که کاملا در تیم مشهود بود، خستگی بدن‌‌های بازیکنان بود و من فکر می‌کنم این پرسپولیس با پرسپولیس قبل تفاوت داشت. به نظر من این عقب انداختن بازی و تعطیلی بازی‌ها به ضرر تیم بود. بدن‌ها همه تخلیه شده بود و در نیمه دوم بچه‌ها حتی نمی‌توانستند راه بروند.

وی در پاسخ به این سوال که اشتباه بودن تعویض‌های یحیی‌ گل‌محمدی چقدر در نتیجه تاثیرگذار بوده، تاکید کرد: من خیلی این مسئله را در نتیجه موثر نمی‌دانم. اتفاقا با کریم باقری آن بالا (ورزشگاه آزادی) نشسته بودیم و بازی را از نزدیک می‌دیدیم، به او هم گفتم که فقط کاش مهدی مهدوی‌کیا زودتر به بازی می‌آمد. حضور او در میدان می‌توانست یک شوک خوب در تیم ایجاد کند.

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در همین راستا ادامه داد:‌ باید حتما مسابقه‌ای که در شان مهدوی‌کیا باشد را برای خداحافظی‌اش در نظر گرفت و از او تقدیر شود. دیروز (یکشنبه) که شرایط خوبی بر تیم حاکم نبود.

محمد پنجعلی در مورد اینکه آیا انتخاب گل‌محمدی برای پنالتی اول اشتباه نبود، تصریح کرد: اتفاقا من فکر می‌کنم انتخاب کاپیتان تیم و بازیکنان بزرگ و باتجربه برای زدن پنالتی اول خیلی درست نباشد چون فشار و انتظار روی آنها خیلی زیاد است و تجربه هم نشان داده که خیلی از بازیکنان بزرگ پنالتی‌شان را خراب کرده‌اند. من در مجموع عدم کسب نتیجه را به دلیل خستگی بیش از حد بچه‌ها می‌دانم. به نظرم سپاهان با وجودی که چهار گل از تیم عربی در لیگ قهرمانان آسیا خورده بود، چون مشکل پرسپولیس را نداشت، خیلی راحت‌تر بازی کرد.

وی در مورد اعلام خداحافظی علی کریمی پس از این مسابقه و اینکه گفته است «می‌رود که دایه‌های مهربان‌تر از مادر در این فوتبال بمانند» خاطرنشان کرد: کریمی هنوز فوتبالش تمام نشده و می‌تواند همچنان افتخارآفرین باشد. من چون اطلاع ندارم در تیم چه می‌گذرد نمی‌دانم منظور کریمی از این حرف چه بوده است.

پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از حضور غیر ورزشی‌ها در ورزش گفت: در چند سال اخیر فوتبال‌مان چه در سطح ملی و چه باشگاهی افت فاحشی داشته و بیشتر به حاشیه کشیده شده‌ایم. واقعیت این است که فوتبال‌مان دارد نابود می‌شود. در تیم ملی، امید و جوانان نتایج را ببینید. از بین تیم‌های باشگاهی‌مان،‌ حالا فقط استقلال در لیگ قهرمانان مانده و باقی اوت شده‌اند. همه این‌ها به این دلیل است که دولت در فوتبال دخالت می‌کند درحالیکه فقط باید نظارت داشته باشد. چرا این‌قدر مدیران عوض می‌شوند؟ دولت از یک کسی خوشش نمی‌آید او را برمی‌دارد چون همه چیز سلیقه‌ای است. همه زیرآب همدیگر را می‌زنند.

وی افزود: جالب است با این شرایط فدراسیون فوتبال ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب می‌شود! خود رئیس فدراسیون هم از این اتفاق خنده‌اش می‌گیرد. واقعا مسخره است. ژاپن و کره‌جنوبی که جام‌جهانی برگزار می‌کنند و تیم‌های‌شان در آسیا اول و دوم می‌شود، بهترین فدراسیون آسیا نمی‌شوند، آن‌وقت ما با لابی‌گری و یا شاید پول دادن اول می‌شویم که البته این برتر شدن هم به ضررمان است چون مدت‌ها با آن سرگرم شده و از کار اصلی می‌مانیم و این می‌شود وضعیت فوتبال‌مان.

کد خبر 212747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز