مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ایزو 20000 برای سرویس 137 شد.

پروژه پیاده‌سازی استاندارد ایزو 20000 بر اساس ساختار ITIL برای ارائه سرویس به مرکز مدیریت شهری سامانه 137 شهرداری تهران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف آغاز و برای اولین بار در ایران به صورت کامل به مرحله اجرا رسید.

شباهنگ سلیمانی مدیرپروژه و رئیس دایره سیستم‌ها و تشکیلات روند و زمان‌بندی دریافت این گواهینامه را تشریح کرد و گفت: پس از بررسی‌های انجام شده بین شرکت‌های گواهی دهنده ایزو 20000 شرکت ISC استرالیا را انتخاب کردیم. پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نماینده این شرکت در ایران ، ممیزی در دو مرحله به انجام رسید. در ممیزی مرحله اول، مستندات و روش‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله بعد، سوابق اجرایی بررسی شد. به این معنا که در این مرحله، هماهنگی مستندات تهیه شده با چگونگی اجرای آن بررسی شد.

ممیزی مرحله اول در بیستم اسفند سال پیش برگزار و مورد تایید قرار گرفته وپس ازآن ، ممیزی مرحله دوم از 26 تا بیست و هشتم اسفند ماه به طول انجامید و کل واحدهای مرتبط با سرویس 137 بر اساس فرآیندهای استاندارد ایزو 20000 ممیزی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به عنوان اولین سازمان در کشور موفق به دریافت این گواهینامه شد.

وی در ادامه درباره برنامه‌های پیش رو برای پیاده‌سازی فرآیندهای این استاندارد گفت: برنامه ما برای آینده این است که بتوانیم فرآیندهایی که به طور خاص برای 137 استفاده کردیم برای کل محصولات سازمان نیز استفاده نماییم. قبلا همه فرآیندهای این استاندارد را روی یک محصول پیاده کردیم اما برنامه بعدی ما این است که سعی کنیم یک فرآیند و یا چند فرآیند انتخاب شده را روی کل محصولات، اعمال نماییم.

سلیمانی پیاده سازی این استاندارد را نتیجه تلاش و کار گروهی کلیه اعضای پروژه دانست و افزود: قطعا تلاش همه جانبه اعضا در این موفقیت نقش بسزایی داشته است.

کد خبر 212544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز