گروه شهری: در آستانه ‏هشتمین سال راه‌اندازی سامانه ‏مدیریت شهری 137تماس‌های شهروندان با این مرکز از مرز 13میلیون و 700هزار پیام گذشت.

از آغاز راه‌اندازی سامانه 137به‌طور متوسط هر‌ماه بیش از 145هزار شهروند با این مرکز تماس گرفته و خواستار ارائه خدمات مختلف شده‌اند. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام عملکرد بسیار خوب سامانه 137گفت: این سامانه مرکزی برای ارتباط لحظه‌به‌لحظه شهروندان با لایه‌های اجرایی شهرداری تهران است و شهروندان مشکلات و نیازمندی‌های خود را از طریق 137با لایه‌های مختلف مدیریتی و اجرایی شهرداری برقرار می کنند.

مجتبی عبدالهی سامانه مدیریت شهری 137شهرداری تهران را مرکزی بااهمیت بسیار بالا دانست و افزود: در تلاش هستیم تا با همکاری و همراهی بیشتر، سطح خدمات‌رسانی این سامانه را افزایش دهیم. سال گذشته در مراسم هفتمین سال راه‌اندازی سامانه 137شهردار تهران این سامانه را پنجره ارتباط با مردم توصیف کرده بود. به اعتقاد محمدباقر قالیباف نخستین اثری که 137پس از ورود به ساختار شهرداری تهران از خود بر جای گذاشت، ظرفیت‌سازی بود. او در ادامه گفته بود: شاید پیش از این امکانات مطلوبی در شهرداری وجود داشت، اما سامانه‌ای برای ظرفیت سازی وجود نداشت. این در حالی است که با تأسیس 137علاوه بر ظرفیت‌سازی، قدرت پیش بینی آینده نیز با استفاده از داده‌های این سامانه در اختیار شهرداری قرار گرفت.

رئیس سامانه 137شهرداری تهران نیز با اشاره به 13میلیون و 700هزارمین پیام ثبت شده در هفته گذشته در این سامانه گفت: سامانه مدیریت شهری 137یک فرصت مناسب برای عینیت بخشیدن به مشارکت معنادار شهروندان در جامعه اسلامی برای امور مختلف است. رضا عبدلی در ادامه گفت: وسعت خدمات شهری به شهروندان بسیار زیاد است. همه شهروندان تمامی خدمات مورد نیاز خود را از مدیریت شهری می‌گیرند. وی به آمادگی 137برای خدمات‌رسانی در حوزه های مختلف به ویژه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی، اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در کنار مسائل خدمات شهری، از جمله موضوعاتی است که سامانه 137می‌تواند خدمات‌رسانی کند.

عبدلی با اشاره به ثبت رکورد روزانه 9هزار و 600تماس گفت: عمده پیام‌هایی که از سوی شهروندان به سامانه 137می‌رسد، درخواست برای ارائه خدمات شهری است. اما این سامانه در بیش از 52گروه و 806کارتابل اجرایی امکان خدمات‌رسانی به شهروندان را دارد. رئیس سامانه 137در ادامه تصریح کرد: شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران می‌توانند با سامانه 137تماس گرفته و پیام بگذارند. نیازهایی از قبیل آگاهی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران، مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و همچنین نیاز به فضاهای فرهنگی ازجمله خدماتی است که سامانه 137می‌تواند به‌عنوان یک پل ارتباطی پیام های مردمی را در اختیار مسئولان و مدیران ارشد شهرداری قرار دهد.

کد خبر 188406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز