جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست قدرتمندترین لابی طرفدار حمل سلاح در آمریکا برگزار شد. انجمن ملی سلاح در آمریکا در اواخر 1800 تاسیس شده است و از آن زمان بتدریج قدرت سیاسی خود را در آمریکا افزایش داده و اکنون به یکی از عوامل اصلی قدرت در این کشور تبدیل شده است.

gun

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، نشست سالانه قدرتمندترین لابی طرفدار حمل و نگهداری سلاح در آمریکا امروز جمعه در تگزاس برگزار شد. نشست انجمن ملی سلاح آمریکا در حالی در تگزاس برگزار شد که لایحه اخذ اطلاعات بیشتر از افراد درباره سابقه و پیشینه آنها قبل از فروش سلاح به آنها یا اعطای مجوز حمل سلاح به آنها با حمایت سنای آمریکا مواجه نشد. گفته می شود منابع مالی که لابی طرفدار حمل سلاح پرداخت کرده است مهم‌ترین عامل در جلوگیری از تصویب طرح مذکور در سنای آمریکا بوده است.

جان ترت خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی در این خصوص گفت ماه گذشته زمانی که لایحه ارائه شده نمایندگان دو حزب عمده آمریکا مبنی اخذ اطلاعات بیشتر درباره پیشینه و سابقه افراد خواهان خرید سلاح در سنای آمریکا حمایت اکثریت نمایندگان را بدست نیاورد باراک اوباما بهمراه خانواده های قربانیان تیراندازی اخیر در نیوتاون کنتیکت در کنفرانسی خبری در کاخ سفید شرکت کرد. وی در این کنفرانس خبری نتوانست خشم خود را از مخالفت نمایندگان سنا با این لایحه مخفی کند به همین علت گفت امروز روز شرم آوری برای واشنگتن است. اوباما گفت لابی طرفدار سلاح در آمریکا - که همه می‌دانند منظور وی انجمن ملی سلاح در این کشور بود - درباره طرح پیشنهادی به سنا به افکار عمومی و نمایندگان سنا دروغ گفته و آنها را متقاعد کرده است که با این طرح مخالفت کنند.

واین لاپییِر مدیر انجمن ملی سلاح در آمریکا گفت تنها عاملی که می‌تواند در برابر یک مردِ بد مجهز به سلاح بایستد یک مردِ خوبِ مجهز به سلاح است.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت انجمن ملی سلاح در آمریکا در اواخر هزار و هشتصد تاسیس شده است و از آن زمان بتدریج قدرت سیاسی خود را در آمریکا افزایش داده و اکنون به یکی از عوامل اصلی قدرت در این کشور تبدیل شده است.

لی دروتمان از موسسه سان لایت و مخالف حمل سلاح در آمریکا به خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت نمایندگان سنا به خوبی می دانند که با مخالفت با انجمن ملی سلاح در این کشور موقعیت خود را به خطر می اندازند. زیرا اعضای قدرتمند انجمن ملی سلاح در آمریکا بصراحت به نمایندگان مجلس و سنای آمریکا اعلام می کنند اگر با ما باشید ما از شما حمایت خواهیم کرد و به نفع شما تبلیغ خواهیم کرد. اما اگر با ما مخالفت کنید ما در برابر شما خواهیم ایستاد.

براساس این گزارش، تحقیقات موسسه سان لایت نشان می‌دهد که حدود پنجاه و یک درصد از نمایندگان کنگره آمریکا بنوعی از انجمن ملی سلاح این کشور کمک مالی دریافت کرده اند. همچنین چهل و هفت درصد از نمایندگان مجلس آمریکا از کمکهای مالی انجمن ملی سلاح این کشور برای انجام تبلیغات انتخاباتی خود بهره مند شده اند. در سنا هم حدود چهل و دو درصد از نمایندگان از انجمن ملی سلاح آمریکا کمک مالی دریافت کرده‌اند.

خبرنگار الجزیره انگلیسی افزود حداقل شش لابی قدرتمند انجمن ملی سلاح آمریکا در فاصله نزدیکی از کنگره آمریکا مستقر هستند و زمان و منابع مالی زیادی را برای پیشبرد اهداف و خواسته های خود هزینه می کنند. البته اکنون نشانه هایی وجود دارد مبنی بر این که ممکن است رای دهندگان آمریکایی برای اولین بار بخواهند نمایندگانی را که بر خلاف خواسته‌های عمومی مردم در چارچوب خواسته های انجمن ملی سلاح حرکت کرده اند مجازات کنند.

کد خبر 212275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز