همشهری آنلاین: دور تازه ای از خشونت‌های مسلحانه در شهر شیکاگوی آمریکا دست کم 9 کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت.

موج تازه خشونت مسلحانه در شیکاگو 9 کشته بر جای گذاشت

به گزارش ایرنا پلیس شهر شیکاگوی آمریکا اعلام کرد که در تعطیلات سه روز گذشته، از مراسم روز استقلال در چهارم جولای تا یکشنبه، تیراندازی در مناطق مختلف این شهر جان دست کم 9 نفر را گرفته و به زخمی شدن حداقل 15 نفر دیگر منجر شده است.

در واکنش به این تیراندازی‌های مرگبار، پت کوینن فرماندار شیکاگو روز یکشنبه گفت که تکرار این حوادث در شیکاگو بسیار نگران کننده بوده و برای مقابله با آن باید قوانین سخت گیرانه ای برای حمل سلاح وضع کرد.

وی خواستار تصویب قانونی در ایالت ایلینوی برای مهار خشونت‌های مسلحانه شد.

خشونت مسلحانه در شهر شیکاگو همواره یک معضل اجتماعی بزرگ به شمار رفته است و به دلیل وجود باندهای جنایتکار در برخی مناطق فقیرنشین این شهر، میزان خشونت مسلحانه در آن بالاتر از شهرهای دیگر آمریکاست.

بر اساس آمارها، ایالات متحده دارای بیشترین تعداد سلاح سبک نسبت به جمعیت این کشور به شمار می رود؛ به گونه ای که در برابر هر 100 نفر جمعیت آمریکا 90 قبضه تفنگ و سلاح کمری در این کشور وجود دارد.

دسامبر گذشته جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

به دلیل نفوذ لابی اسلحه در کنگره و مخالفت شدید آنها با هرگونه محدودیت برای حمل سلاح، این تلاش‌ها ناکام مانده است.

کد خبر 222371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز