همشهری آنلاین: بعد از افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت انواع روغن نباتی در اول اردیبهشت ماه سال جاری تولیدکنندگان این محصول پرمصرف غذایی در تازه‌ترین تصمیم خود اعلام کردند که قیمت‌های خود را 10 درصد کاهش می‌دهند.

 قیمت روغن نباتی کاهش یافت

به گزارش ایسنا، بر این اساس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی اعلام کرد که در راستای سیاست‌های دولت در تنظیم بازار برای کاهش قیمت روغن نباتی اقدام کرده است.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی انجمن روغن نباتی و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است قیمت روغن نباتی 10 درصد کاهش یابد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی در این باره گفت: به دلیل تخصیص روغن‌های خام از شرکت بازرگانی دولتی به صورت تلفیقی قیمت روغن نباتی کاهش یافت.

وی افزود: قرار است عمده محصولات شرکت‌های روغن نباتی از امروز دوازهم اردیبهشت ماه با 10 کاهش درصدی نسبت به نرخ های اعلامی قبلی مورخ اول اردیبهشت ماه تولید و روانه بازار شود.

اما در حالی خبر کاهش 10 درصدی قیمت روغن نباتی از سوی انجمن تولیدکنندگان این محصول اعلام شده ابتدای ماه جاری قیمت انواع روغن نباتی با افزایش 30 تا 30 درصدی مواجه شد. افزایش قیمت روغن نباتی بلافاصله پس از اعلام خبر حذف ارز مرجع واردات روغن خام صورت گرفت.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت روغن فله در بازار به 4500 تومان و قیمت روغن حلب 16 کیلویی به 100 هزار تومان رسیده است. دو نوع روغنی که مصرف زیادی در صنف و صنعت دارند.

پیشتر گزارش‌هایی نیز مربوط به گران‌فروشی برخی برندهای روغن نباتی منتشر شده بود که براساس این گزارش ها کارخانه‌ها قیمتی بیش از قیمت مصوب سازمان حمایت را روی محصولات خود درج می‌کنند.

چند روز پیش معاون اول رییس‌جمهوری از مطرح شدن خبر حذف ارز مرجع واردات برخی اقلام اساسی انتقاد کرد. در پی این اظهارات زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی شنیده شد. اگرچه تاکنون خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

آخرین قیمت‌های مصوب انواع روغن نباتی که در اوایل اردیبشهت اعلام شدند به شرح زیرند:

بطری 675 گرمی سویا 2730 تومان، بطری 810 گرمی سویا 3510 تومان، حلب 4 کیلوگرمی نیمه جامد 19600 تومان، حلب 4.5 کیلوگرمی نیمه جامد 21200 تومان، حلب 5 کیلوگرمی نیمه جامد 23970 تومان، حلب 16 کیلوگرمی نیمه جامد 64800 تومان و روغن فله 3575 تومان.

کد خبر 212134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز