همشهری آنلاین: رییس جمهور با اشاره به ادغام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: از ادغام انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری خوشحال نیستم.

احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران درهمایش ملی شورای اسلامی شهر و روستا که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت مندی جامعه مرهون اقدام همگانی است، گفت: سراسر برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید منجر به حضور مردم در تمام عرصه‌ها شود. کشور و اقتصاد را باید مردم اداره کنند و اینکه اقتصاد توسط عده‌ای معدود اداره شود پیشرفت نمی‌کند.

وی افزود: در عرصه سیاست نیز همین گونه است؛ ملت باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند و گروهی معدود نمی‌توانند برای ملت تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در عرصه فرهنگی نیز اگر مردم نسبت به فرهنگ اسلامی احساس دلبستگی کنند، فرهنگ حفظ خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه شوراها اراده‌ی همگانی ملت برای اداره کشور است گفت: با تشکیل شوراها بار عظیمی از روی دوش دولت برداشته شده و کارهای بسیار خوبی در کشور انجام شده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به یک هزار و 700 شهر و بیش از 54 روستا در کشور وجود دارد گفت: شوراهای اسلامی، شهرها و روستاها را بسیار خوب اداره کرده اند چرا که کار در دست خود مردم است. امیدوارم در انتخابات شوراها نیز 100 درصد واجدین شرایط شرکت کنند.

همچنین رئیس جمهور با اشاره به اینکه شوراها نباید درگیر مسائل فرعی شوند تصریح کرد: ممکن است در شهری به جای 100 جلسه، 10 جلسه شورای شهر برگزار شود و در آن 10 جلسه باید مسائل اصلی مورد بررسی قرار گیرد و روی این کار نظارت شود و اینکه به ازای هر نفر ساعت کار چقدر هزینه شده است، در همین شهر برخی از پروژه تا 5 برابر هزینه عادی اجرا شده است، خب می‌توان با این هزینه 5 پروژه را اجرا کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید دید که آیا اجرای برخی از پروژه‌ها با محیط شهری و محیط زیست هم خوانی دارد یا خیر تصریح کرد: شوراها باید نظارت کافی بر روی هزینه‌ها و بودجه ها داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم، باید مراقب نیز باشیم که اگر در یک گوشه ای اتفاقی نیز می افتد بلافاصله آن را روی آنتن نفرستیم، شیطان است که این کار را می‌کند. ما باید اراده کنیم و کشور را بسازیم.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه شوراها یک شبکه بسیار خوب در کل کشور برای سازندگی محسوب می‌شوند گفت: انشاالله انتخابات شوراها با حضور با شکوه تر مردم برگزار می‌شود، البته من به همزمانی این انتخابات با انتخابات ریاست جمهوری راضی نیستم، این کار در ابتدا با هدف کاهش هزینه‌ها انجام شد اما در حال حاضر با دو برابر هزینه در حال انجام شدن است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از کشورها مردم تنها در انتخابات دو حزب را با زدن یک علامت مشخص می‌کنند گفت: در انتخابات ما مردم هستند که انتخاب می‌کنند، آن هم با 1700 نامزد که انتخاب هر کدام از آنها زمان می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم و روز شهادت شهید مطهری، گفت: سؤالی که من در اینجا مطرح می‌کنم این است که چرا شهید مطهری همچنان زنده است و در روند حرکت ملت ما چنین تأثیرگذار بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: شهید مطهری انسان عالمی بود که به مهمترین موضوع هستی یعنی انسان توجه ویژه‌ای داشت،خدا عالم را برای انسان خلق کرده است و عالم در خدمت انسان است. زمانی انسان می‌تواند به سعادت برسد که شناخت دقیقی از خود داشته باشد.

احمدی‌نژاد گفت: اقتصاد، فرهنگ و سیاست همه اینها به این برمی‌گردد که ما چه تعریفی از انسان داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام علوم مطرح در حوزه اقتصاد، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تابع تعریف انسان است و اگر این تعریف درست ارائه شود همه چیز درست می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ارزش انسان در عالم بسیار بالا است، گفت: شهید مطهری برای انسان‌ها ارزش قائل بود، او هیچگاه یک کلمه نیز در سخنانش تهمتی وارد نکرد و حرف مخالفان خودش را بهتر از خود آنها ارائه می‌کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: شهید مطهری با استدلال تمام سخنان خود را مطرح می‌کرد و همه حرف‌ها را می‌شنید.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری هیچ اندیشه‌ای را مکتوب نمی‌کرد، گفت: پیامبر اسلام هم همینگونه بود و او با محبت و انسانیت جلو رفت و هیچگاه با شمشیر جایی را فتح نکرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات انسان تعریف از انسان است،‌گفت: به نظر من شیوه ترور شهید مطهری نیز بسیار معنا دارد، گلوله را به مغز ایشان شلیک کردند. بدخواهان و غرق شدگان در مادیات نمی‌توانستند اندیشه‌های ایشان را تحمل کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اندیشه‌های شهید مطهری بی‌نظیر بود، گفت: شهید مطهری در حوزه اقتصاد نیز اندیشه‌های خوبی داشتند که ظرفیت آنها وجود نداشت و آن را جمع کردند، حضرت امام(ره) در مورد آثار شهید مطهری می‌فرمایند که هیچ انحرافی در آن وجود ندارد.

بنابراین گزارش رئیس جمهور در این مراسم از یکی از خانواده‌های شهدای شوراهای اسلامی شهرستان شهریار نیز قدردانی کرد.

کد خبر 212130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز