چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: مستکبران می‌خواهند در شرق آسیا جنگ راه بیندازند تا جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و ثروت‌شان را چپاول کنند.

احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم استان گیلان در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت ضمن این‌که مردم گیلان را مردمی مومن، انقلابی، شجاع، صمیمی و دوست‌داشتنی خواند، به آنها گفت: من به تک تک شما از صمیم قلب عشق می‌ورزم.

احمدی‌نژاد افزود: سرزمین گیلان پناهگاه مومنان و مجاهدان با مردمانی سخت‌کوش و نجیب، دارای قلب‌های مهربان، اندیشه‌های نورانی و دستانی پربرکت و روحیه‌ای شجاع و شکست‌ناپذیر است و این سرزمین، سرزمینی است که در دامان خود عارفان، ادیبان، پهلوانان و مجاهدان فراوانی را تربیت و به ملت و جامعه بشری تقدیم کرده است.

وی با بیان این‌که گیلان در صیانت از استقلال ایران و در مبارزه با اشغالگران نقش برجسته و پرافتخاری در تاریخ ایران عزیز داشته است، میرزاکوچک‌خان جنگلی را نماد هوشمندی، ایمان، ایستادگی و سرافرازی مردم گیلان و ملت ایران دانست و گفت: مردمان گیلان مردمانی هستند، همواره وجودشان برای ملت ایران سرشار از منافع بی‌شمار بوده است و همواره برای ملت ایران باعث افتخار بوده‌اند و به فضل الهی خواهند بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با مورد توجه قرار دادن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با بیان این‌که امروز زیباترین و بهترین روز سال است؛ چرا که دختر پیامبر (ص) یگانه هستی حضرت فاطمه (س) متولد شده‌اند، افزود: حضرت زهرا (س) بزرگترین هدیه خدا به بشریت و الگوی کامل برای همگان تا ابد هستند و اگرچه عمر به ظاهر کوتاهی داشته‌اند ولی هر ثانیه عمر ایشان یک عصر، تاریخ و علامت راه و یک پرچم برافراشته توحید، عزت و تبعیت از ولایت بوده است.

احمدی‌نژاد همچنین در همین راستا گفت: من دیروز در جلسه‌ای مطلبی را عرض کردم که اگرچه ظاهرش شوخی بود، ولی آن را جدی گفتم. من گفتم روز زن را در واقع باید به مردها تبریک گفت؛ چرا که خدای متعادل چنین موجود لطیف، انسانی و متعالی را آفریده تا مادر، همسر، خواهر و دختر مردان باشند. زن موجب آرامش،‌کانون مهرورزی و تربیت،‌کمال انسان‌ها و نقطه اتکای مردان‌ است.

وی گفت: من در همین جا می‌خواهم خطاب به حضرت زهرا (س) مطلبی را بگویم و آن این‌که ای عزیز پیامبر گرچه در آن دوره کوتاهی که بودی قدر تو ناشناخته ماند و دلت شکست و تو را آزرده‌خاطر کردند و فرزندت را از بین بردند، اما نگاه کن که اینجا گیلان است و 1400 سال بعد از شهادت تو این زنان و مردان گیلانی و ایرانی با عشق و یاد تو این روز و هر روز را جشن می‌گیرند و همه خواسته‌هایشان را به تو عرضه می‌کنند، ببین این ملت ایران است و پای عهدی که با تو بسته‌اند، ایستاده‌اند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود مباحث مربوط به منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: مستکبران و استعمارگرانی که در حال غارت دنیا هستند در مسیر این غارت و سلطه‌گری دچار مشکل و بن‌بست شده‌اند و آن مشکلاتی که ده‌ها سال به سایر ملت‌ها منتقل کرده بودند، امروز به خود آنها منتقل شده است. آنها می‌خواهند برای نجات خود،‌ مشکلاتشان را به سایر مناطق ببرند و بین ملت‌ها جنگ درست کنند و آنها را ناامن کنند و در این مسیر درگیری‌های قومی و مذهبی و تحریک تعصبات کور به دست انسان‌های جاهل و خودخواه را مدنظر قرار می‌دهند تا دنیا بار دیگر خراب شود و برای بازسازی به آنها احتیاج شود و در واقع آنان از این طریق خود را احیا کنند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها می‌خواهند در شرق آسیا جنگ برپا کنند تا جلوی پیشرفت این کشورها را بگیرند، گفت: آنها می‌خواهند در این مناطق خرابی ایجاد کنند و بعد به آنها جنس بفروشند و ثروت‌شان را دوباره چپاول کنند. در منطقه ما هم عده‌ای جاهل را نزدیک کردند و با پول‌های بی‌زبان نفت، اسلحه‌های آنچنانی در اختیارشان قرار دادند تا مردم را به جان یکدیگر بیندازند. در واقع آنها می‌خواهند از این طریق ما را تضعیف کنند تا دوباره مسلط شوند.

وی اظهار کرد: می‌خواهم به آنها نصحیت کنم و بگویم دست بردارید، این همه توطئه کردید به کجا رسیدید، این کارهایی که می‌کنید فقط پرونده شما را سیاه می‌کند، امروز ملت‌ها و ملت ایران بیدار است و هوشمندانه توطئه‌های شما را خنثی می‌کند. من به شما نصیحت می‌کنم که در کنار ملت‌ها برگردید و به عدالت و صلح تن دهید و اگر این نصیحت مشفقانه را نپذیرید بدانید به لطف خدا دست قدرت ملت‌ها شما را از منطقه ریشه‌کن خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به مردم گیلان، گفت: ما در ادامه تاریخ پرفراز و نشیب و پرافتخارمان حامل دو ماموریت الهی هستیم که یکی از آنها ساختن ایران است.

وی افزود: ساختن ایران یعنی آبادانی و توزیع فرصت‌ها در همه کشور و به این معنی است که همه استعدادها در همه جا امکان رشد و شکوفایی پیدا کنند و همه ایران ساخته شود.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که ملت ایران، ملتی انسانی، صلح‌دوست و عدالت‌طلب بوده است، اظهار کرد: ما همیشه رفاه، امنیت، پیشرفت و صلح را برای همه ملت‌ها خواسته‌ایم.

وی افزود: تمام آیین و سنت‌های ما، آیین و سنت‌های انسانی، الهی،‌ عادلانه و صلح‌جویانه برای همه است. آیین‌ها و رسوم ایرانی به گونه‌ای است که همه ملت‌های عالم می‌توانند بدون این‌که به اندیشه‌ها و دیدگاه‌های آنها آسیبی وارد شود، از آن تبعیت کنند؛ چرا که آیین و رسوم ایران برآمده از انسانیت، توحید و پاک، پاک و پاک است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این آیین‌ها و سنت‌ها در هر کجای دنیا که عرضه می‌شود، مورد استقبال قرار می‌گیرد، چنان‌که وقتی چند سال قبل به همت سازمان میراث فرهنگی و مدیر عزیز آن برای ثبت جهانی نوروز پیگیری‌های لازم انجام شد، برای پذیرش آن هیچ کس در سازمان ملل مقاومت نکرد؛ چراکه وقتی نوروز به کشورهایی با مذاهب مختلف و اندیشه‌های گوناگون عرضه می‌شود،‌ می‌بینند که یک سنت الهی و آسمانی و به نفع جامعه بشری است و آن را می‌پذیرند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که ما باید پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشته نگاه داریم، اظهار کرد: همه بداخلاقی‌ها و فشارها به خاطر این است که آنها می‌بینند که ما در حال پیشرفت هستیم و پرچمداری می‌کنیم، پس به دنبال بهانه‌سازی هستند و در این میان بهانه‌ای چون بهانه هسته‌ای را مطرح می‌کنند، در حالی که این بزرگ‌ترین دروغ تاریخ است و آنها از این‌که می‌بینند ما به فضا ماهواره می‌فرستیم و این کشور ساخته می‌شود، ناراحت هستند و از این‌که می‌بینند در ایران هر روز بیمارستان، دانشگاه و مراکز پژوهشی افتتاح می‌شود و دستاوردهای تحقیقاتی جدید به دست جوانان عزیز ما حاصل می‌شود، ناراحت هستند و هر روز یک فتنه ایجاد می‌کنند و امروز هم به بهانه هسته‌ای با هدف این‌که ملت ما را متوقف کنند فشارهای اقتصادی وارد می‌کنند و عده‌ای هم در اینجا با آنها همراهی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: آنها خیال کرده‌اند که با این تحرکات و آسیب زدن به بازار قیمت‌ها می‌توانند جلوی حرکت ملت ما را بگیرند در حالی که من باید به آنها بگویم بس است، این یک ملت است، قبل از شما در تاریخ ده‌ها و صدها قوم اراده کردند تا جلوی ملت ایران را بگیرند و آن را از بین ببرند و در این مسیر توطئه طراحی و بداخلاقی کردند، اما در نهایت آنچه که باقی ماند ملت ایران بود و آنها در تاریخ دفن شدند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: من به بدخواهان و دشمنان ملت ایران نصیحت می‌کنم که دست بردارید و در کنار ملت ایران قرار بگیرید و بدانید که به زودی زود زمستان کارشکنی‌ها خواهد رفت و روسیاهی‌اش برای زغال بدخواهان ملت ایران باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: برخی جوانان در مسیری که می‌آمدیم نوشته‌ای در دستشان بود مبنی بر این‌که نفت برای ما استقلال نمی‌آورد، بلکه کار، تولید و کشاورزی است که برای ما استقلال می‌آورد. آنها یک مقدار نفت را بستند تا بیکاری و مشکل برای ما درست شود، اما ما در این مسیر دو ستاد در دولت ایجاد کردیم که یکی ستاد کشاورزی است. این ستاد از سال گذشته راه‌اندازی شد و طی آن تمام اختیارات دولت را به استان واگذار کردیم تا زیر نظر استاندار و همه مدیران کارها پیگیری شود و در این مسیر هم وام ارزان‌قیمت از صندوق توسعه ملی داده‌ایم و قسط اول هم صددرصد پرداخت شده و ان‌شاءالله امروز در کارگروه قسط دوم که وام بسیار ارزان قیمتی است و بخصوص برای جوانان گیلانی منفعت دارد، اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین گفت: ستاد دیگر، ستاد معدن و تا حدودی صنایع وابسته به معدن است که در این ستاد، دولت اختیارات را واگذار کرده و امروز سهم استان را از تسهیلات ارزان قیمت تامین می‌کنیم و به خاطر جوانان خوب گیلان این سهم تا 40، 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین اگر در این مسیر مشکل و مانعی باشد آن را برطرف می‌کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود گفت: در طول این هشت سال بیش از 700 هزار نفر از کارکنان دولت بازنشسته و یا بازخرید شده‌اند و بسیاری از ادارات ما به لحاظ کارشناسی نیرو می‌خواهند بنابراین ما در دولت تصویب کردیم که حدود 350 هزار نفر استخدام شوند. سهم استان‌ها را هم ابلاغ کردیم و اگرچه ایرادی گرفته و مانعی درست شده بود، اما موانع برطرف شد و من از استاندار می‌خواهم که این موضوع را در دستور بیاورند و اعلان عمومی کنند تا جوانان بتوانند در این مسیر قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور همچنین روز کارگر را گرامی داشت و با تبریک این روز به همه کارگران، گفت: یک کشور با کار، کار و کار ساخته می‌شود، باید کار کرد و همه دست به دست هم دهند. خطاب من به همه ملت است و با زنان و مردان ایرانی، ایران ساخته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در طول سال‌های بعد از انقلاب کارهای خوبی در کشور انجام شد و در این هشت سال هم انصافا کارهای خوبی صورت گرفته است. شاهد هستیم در بحث راه‌آهن، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، بهداشت و درمان، شهرک‌های صنعتی، شبکه آبیاری اتفاقات خوبی افتاده است، اما گیلانی‌ها می‌گویند که مشکلات و محرومیت‌ها پشت زیبایی طبیعت گیلان پنهان شده و معمولا دیده نمی‌شود، بنابراین باید کار بیشتری کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که همه باید دست به دست هم دهیم و با همدلی کارها را پیش ببریم، گفت: یکی از گلایه‌های مردم در استان درباره مسکن مهر بوده است و مردم می‌گفتند که قیمت‌ها بالا رفته و واحدها را تحویل ندادند، اما من می‌گویم که ان‌شاءالله این موضوع را در دولت رسیدگی می‌کنیم و جناب آقای نیکزاد برای این‌که مسائل را شخصا پیگیری کنند در استان می‌مانند.

رئیس‌جمهور گفت: برخی از مردم هم می‌گفتند که دستگاه‌های دولتی هنوز نیروهایی را که از طریق شرکتی جذب کرده بودند قراردادی نکردند که ما ان‌شاءالله این موضوع را هم دنبال می‌کنیم تا هر کس در هر اداره‌ای که کار می‌کند قرارداد همان اداره شود.

وی همچنین اظهار کرد: برخی از مردم نیز گله داشتند که نامه‌هایی که دفعه قبل داده بودند به استان فرستاده شده و رسیدگی نشده است، حال ما ان‌شاءالله نامه‌ها را می‌بریم و با کمک آقایان وزرا، استاندار، آقای بقایی و ثمره نامه‌ها را می‌بینیم و کارها را راه می‌اندازیم.

احمدی‌نژاد در پایان از مردم گیلان به خاطر حضور در عرصه‌های مختلف همچون انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار هر جا که شخصی از بین جمعیت فریاد می‌زد و گلایه‌ای را مطرح می‌کرد، احمدی‌نژاد گفت جانم، غصه نخورید، خودم رسیدگی می‌کنم.

کد خبر 212023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز