همشهری‌آنلاین: یک نماینده مجلس با انتقاد از صدا وسیما در بحث انتخابات گفت: صدا و سیما باید با توجه به این که رسانه‌ ملی است در رعایت قانون الگوی رسانه‌های دیگر باشد اما می‌بینیم که از همان اول قانون شکنی کرده و در شرایطی که هنوز مشخص نیست صلاحیت افراد مورد بحث در کاندیداتوری تایید شود به مصادیق انتخابات ورود پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، علی باقری در رابطه با قانون شکنی صداوسیما در تبلیغات انتخاباتی گفت: صدا و سیما مصاحبه‌هایی با افرادی که در صدد کاندیدا شدن هستند انجام داده و در صدد تبلیغات پیش از موعد برآمده که این مسئله مورد قبول قانون نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: برای من بسیار تاسف‌آور بود که رسانه‌ ملی در بحث تبلیغات زودهنگام انتخابات قانون شکن شد. با این حال نباید نقش صدا و سیما در انتخابات را که بی‌بدیل است نادیده گرفت. صدا و سیما می‌تواند در این قضیه که یک انتخابات خوب و پرنشاط و حماسی برگزار کنیم تاثیرگذار باشد.

باقری در ادامه به مواردی که صدا و سیما باید در مور هر یک از نامزدها به آن بپردازد پرداخت و گفت: صدا و سیما باید معیارهای واقعی شخصی را که می‌خواهد در پست ریاست جمهوری قرار بگیرد با دعوت از گروه‌های مختلف و کارشناسانی که درد نظام و دین را دارند مطرح کند؛ این رسانه می‌تواند با تعبیر شاخص‌هایی که مردم از آنها استفاده می‌کنند به انتخاب اصلح کمک کند.

وی بر برنامه محور بودن کاندیداها تاکید و اضافه کرد:‌ صدا و سیما می‌تواند در این مساله نقش اساسی داشته باشد و این مساله را تبیین کند که کدام کاندیداها برای حوزه‌های مختلف استراتژیک، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی کشورمان برنمامه دارند و کدام یک بدون برنامه و تیم وارد عرصه شدند که خودشان را مطرح کنند در سطح رسانه‌ی ملی تبلیغات کنند.

باقری نتیجه‌گیری کرد: اگر صدا و سیما بتواند شاخص‌هایی را که از دیدگاه اسلام رهبری و حضرت امام مهم است مطرح کنند به روند انتخابات کمک کرده است.

این نماینده مجلس خواستار شد که صدا و سیما در بحث‌های انتخاباتی قانون را رعایت کند.

کد خبر 211983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز