همشهری آنلاین: رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از برگزاری مجلس بزرگداشت دکتر حری در تالار مدرس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد رجبی دوانی، ضمن اعلام این خبر به ایبنا و خبر برگزاری این مراسم در روز 17 اردیبهشت(سه شنبه) گفت:فقدان این استاد مسلم کتابداری برای جامعه فرهنگی بسیار دردآور است و قدیمی‌ترین همکاران و دوستان وی در عرصه کتابداری جامعه فرهنگی را از آثار علمی و پژوهشی و همچنین دستاورد‌های بزرگ علمی وی در بخش علم اطلاع‌شناسی، با ارایه سخنرانی آگاه خواهند کرد.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر حری شخصیتی بسیار دانشمند، صمیمی، دقیق و متعهدی بود و افتخار داشتم زمانی که رییس کتابخانه ملی بودم این استاد را دعوت به همکاری کردم و به عنوان معاون فنی من در کتابخانه ملی مشغول به کار بودند که با بزرگواری این پست را پذیرفتند.

وی اظهار کرد: دکتر عباس حری در مدت حضور خود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این سازمان را متحول کردند و بخشی که سال‌ها به صورت واحد منجمد مانده بود، دوباره احیا کردند.

رجبی عنوان کرد: رییس بعدی سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم به دلیل لیاقت و تدبیر ،وی را با همین سمت در کنار خود داشتند و بعد از مدتی این استاد به عنوان مشاور انفورماتیک ریاست جمهوری مشغول فعالیت شدند.

رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت:حری در بند سمت‌ها نبود و به استادی دانشگاه افتخار می‌کرد و استاد بود و استاد ماند و شاگردان لایقی در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی تربیت کرد و دروازه‌های تازه‌ای در این موضوع گشود.

وی اظهار کرد: این استاد پیشکسوت کتابداری، اطلاع‌رسانی را جایگزین کتابداری به معنای سنتی در دانشگاه و کتابخانه ملی پایه‌گذاری کرد که در آن زمان عده‌ای مقاومت می‌کردند و یا از سر نا آگاهی مخالف بودند.

کد خبر 211841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز