یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پیکر امیرحسین فردی نویسنده‌ پیشکسوت ادبیات انقلاب و رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری با حضور جمع زیادی از مسئولان، نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات انقلاب صبح دیروز تشییع و به خاک سپرده شد.

« فردی» رفت اما داستان ادامه دارد

در این مراسم که در حوزه‌ هنری برگزار شد، ‌ ابتدا ناصر نادری از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه، با خواندن بیانیه این شورا برای درگذشت امیرحسین فردی (بنیانگذار جشنواره شهید حبیب غنی‌پور در این مسجد) گفت: فردی را بسیاری نویسنده پیشکسوت انقلاب‌، مدیرمسئول 24 ساله کیهان بچه‌ها‌ و کارشناس خبره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ می‌خواندند؛ امیرحسین فردی همه اینها بود، اما شرافت باطنی‌اش بیش از اینها بود. او افزود: فردی فی‌نفسه آدمی وارسته و فرهیخته بود. به اعتقاد همه آن‌هایی که حدود سه دهه فردی را می‌شناختند، بالاترین ثمره او تشکیل شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه و جایزه شهید غنی‌پور است. در ادامه این مراسم، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با خواندن بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت امیرحسین فردی، در سخنانی به دیدارهایش با این نویسنده پیشکسوت انقلاب اشاره کرد و گفت: دیدار من با فردی در مواقعی صورت می‌گرفت که به حوزه می‌آمدم و چهره مهربان، متین و آرام او را تحسین می‌کردم.

حداد عادل به دیدار دو هفته پیش خود با امیرحسین فردی در مراسم سالگرد شهید آوینی اشاره کرد و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم به همین زودی بر سر پیکر پاک او باشم و در فقدانش تأسف بخورم. جمع امروز مرا به یاد تشییع آوینی انداخت، چون تشییع او هم در بهار و در همین فصل بود.

حداد عادل سپس به خواندن شماره‌های منتشرشده نشریه «کیهان بچه‌ها» از زمانی که امیرحسین فردی سردبیری آن را برعهده داشته است‌، اشاره کرد و در ادامه، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این نویسنده را گواهی صادقانه بر مؤمن و صادق بودن او دانست. همچنین محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری با بیان اینکه همچنان از درگذشت امیرحسین فردی بهت‌زده است، گفت: همه سکنات و وجنات او بر مدار اخلاق بود. این در روزگار ما که برخی خیلی از نبود اخلاق سخن می‌گویند، بسیار مهم است.

رئیس حوزه هنری در ادامه گفت: مقام معظم رهبری سه سال پیش پس از دیداری گفتند که روی ایشان (امیرحسین فردی) در حوزه باید حساب باز کنیم. پس از آن امیرحسین فردی به مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آمدند. البته او می‌گفت، من در سنی نیستم که مسئولیت اجرایی قبول کنم، ولی چون حضرت آقا خواستند که در حوزه فرهنگ‌ کار جهادی کنیم، می‌آیم. بنابراین امروز گمان می‌کنم که در این سه سال کار جهادی کرده است. او آدمی بود که مرگ را هم آغاز زندگی زیباتری می‌دانست. سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد نیز با تسلیت به دوستداران علم و فرهنگ و همکاران و دوستداران امیرحسین فردی، او را نویسنده‌ای مخلص‌، صادق‌، دلسوز‌، ساده، پرتلاش و پیگیر دانست و گفت: امیرحسین فردی به ندای حق لبیک گفت. او چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، از عمر خود به نحو احسن استفاده کرد و در مسیری که انتخاب کرده بود، تردید و تزلزلی نداشت. همواره از دستاوردهای نظام، انقلاب و دفاع مقدس سخن می‌گفت و از آن دفاع می‌کرد. او حرمت اهل قلم را پاس می‌داشت و هیچ اعتنایی به دگراندیشان نداشت و در مسیر خود ثابت‌قدم بود.

همچنین حجت‌الاسلام بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با برشمردن بخشی از ویژگی‌های شخصیتی امیرحسین فردی گفت: برخلاف شما که او را در جلسات داستان و انقلاب شناخته‌اید، من بیش از دودهه است که او را در شورای فرهنگ‌نامه قرآنی می‌شناسم و با او کار کرده‌ام. این موضوع وجه دیگری از شخصیت ایشان را نشان می‌دهد که شاید برای برخی از دوستان او ناشناخته است.

محمدیان، امیرحسین فردی را اصولگرای واقعی دانست و در این زمینه گفت: امیرحسین فردی به معنای واقعی کلمه اصولگرا بود؛ البته نه به معنی سیاسی آن بلکه پای اصول خود می‌ایستاد و از آن کوتاه نمی‌آمد. سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر ارشاد، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام محمدعلی زم، مجید مجیدی، رضا امیرخانی، سیدعلی موسوی گرمارودی، مصطفی و مجتبی رحماندوست، حبیب احمدزاده، ‌ سعید بیابانکی، سعید کشن‌فلاح، احمد دهقان، رحیم مخدومی، هدایت‌الله بهبودی، محمد میرکیانی، گلعلی بابایی، ناصر فیض، فیروز زنوزی جلالی، فرج‌الله سلحشور، علیرضا قزوه و عباس براتی‌پور از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر این نویسنده بودند.

کد خبر 211383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز