همشهری آنلاین: دادستان پاکستان علت دستگیری رسمی و بازداشت رئیس جمهور سابق پاکستان را اتهام مشارکت در قتل نخست وزیر سابق این کشور اعلام کرد.

مشرف

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی‌وی، «چادری اظهر»، وکیل قضایی پاکستان دیروز اعلام کرد: آژانس تحقیق فدرال رسما مشرف را به اتهام ارتباط با پرونده قتل بی‌نظیر بوتو دستگیر کرده است.

پرویز مشرف که تاکنون دو هفته است به اتهام اقدامات جنجال برانگیز خود در سال 2007 میلادی در ویلای «چاک شهزاد» خود در حومه اسلام آباد در بازداشت خانگی به سر می برد، تا برگزاری دادگاه در این مکان باقی خواهد ماند.

جلسه دادگاه وی امروز در راولپندی در نزدیکی اسلام آباد برگزار می‌شود.

پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان تنها یک روز پس از آن دستگیر شد که دادگاه پاکستان حاضر نشد آزادی وی به قرار وثیقه را به علت ارتباطش با پرونده قتل نخست وزیر سابق این کشور بپذیرد.

بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان در دسامبر سال 2007 به هنگام خروج از تجمع انتخاباتی در راولپندی صورت گرفت، مورد سوء قصد قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

اتهام مشارکت در قتل بوتو تنها یکی از سه اتهامی است که متوجه مشرف است. رئیس جمهور سابق پاکستان همچنین متهم به قتل رهبر بلوچ در عملیات نظامی سال 2006 است.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر دولت وقت مشرف را به نقض گسترده و جدی حقوق بشر در زمان تصدی اش در ریاست جمهوری متهم کرده است.

مشرف که در سال 1999 طی یک کودتای نظامی در پاکستان به قدرت رسید، در فوریه سال 2008 با شکست حزب متبوعش در پارلمان این کشور برکنار شد و یک سال بعد پاکستان را ترک کرد.

ماه گذشته مشرف پس از 4 سال تبعید خود ساخته برای شرکت در انتخابات پارلمانی پاکستان که قرار است 11 ماه می برگزار شود، از لندن و دوبی به کشورش بازگشت.

 

کد خبر 211111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز