همشهری آنلاین: واحد شماره 3 کک سازی ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین واحد کک سازی خاورمیانه و نیروگاه جدید کارخانه ذوب آهن با دستور رییس جمهوری و با رمز یا مهدی(عج) آغاز به کار کرد.

محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه های چهارمین سفر هیات دولت به استان اصفهان، واحد شماره 3 کک سازی کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین واحد کک سازی خاورمیانه با ظرفیت تولید 900 هزار تن در سال و نیروگاه جانبی این واحد که از حرارت تولید شده در واحد کک سازی تغذیه می شود را افتتاح کرد.

رییس جمهوری پس از بازدید از اتاق فرمان واحد 3 کک سازی ذوب آهن اصفهان و مطلع شدن از جزئیات احداث و عملکرد این واحد با توضیحات متخصصان پروژه، ضمن تشکر از همه کسانی که در ساخت این واحد تلاش کرده و باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود و بهره وری کارخانه ذوب آهن اصفهان شده اند از دست اندرکاران این واحد خواست تا با ذکر رمز یا مهدی(عج) فعالیت این واحد را بطور رسمی آغاز کنند.

باطری مورد استفاده در این واحد کک سازی به ارتفاع 7 متر، بلندترین و بی نظیر در نوع خود در خاورمیانه است.

احمدی نژاد پس از افتتاح و بازدید از این پروژه در گفتگویی با خبرنگاران با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن اصفهان در تامین کک مورد نیاز و تبدیل ذغال سنگ به کک مشکل داشت، گفت: به لطف خداوند، امروز با همت دست اندرکاران با اجرای این طرح این مشکل برطرف شده و از واردات کک بی نیاز شدیم.

رییس جمهوری افزود: بهره برداری از این واحد، افزایش سود و بازدهی کارخانه ذوب آهن است که این خود مقدمه ای برای توسعه کارخانه ذوب آهن است.

احمدی نژاد با قدردانی از مدیریت خوب حاکم بر کارخانه ذوب آهن برای پشتیبانی از متخصصان داخلی در راه اندازی این واحد، اظهار داشت: این پروژه ضمن تأمین نیاز کارخانه ذوب آهن به کک از حرارت ایجاد شده در نتیجه تبدیل ذغال سنگ به کک نیروگاه های حرارتی تولید برق در کارخانه ذوب آهن را نیز تغذیه می‌کند.

رییس جمهوری در پایان با اشاره به رشد سریع صنایع فولاد و فلز ایران تصریح کرد: ایران در عرصه تولید فولاد به سرعت در حال پیشرفت بوده و در مدت هشت سال گذشته ظرفیت تولید فولاد کشور حدود دو برابر شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها این ظرفیت باید به 50 میلیون تن در سال برسد تا بتوانیم به عنوان یکی از صادر کنندگان فولاد مطرح باشیم.

کد خبر 210948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز