چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 10 تا 12 میلیون نفر از افراد جامعه پاسخگوی نیازهایشان نیست و این امر باعث می‌شود با افزایش تورم به مرور به تعداد افراد زیر خط فقر اضافه شود.

ابوالقاسم مختاری در گفتگو با مهر بیکاری را مهمترین عامل فقر در جامعه  دانست و افزود: همچنین عدم تعادل میان درآمد و هزینه های خانواده باعث می شود افراد زیر خط فقر قرار گیرند .

وی با اشاره به اینکه دو میلیون نفر از مردم جامعه توانایی تامین نیازهای اولیه خود را ندارند و زیرخط فقر مطلق هستند ، خاطر نشان کرد : علاوه بر این افراد ، جمعیت 3 میلیون نفری کارمند  و همچنین 12 میلیون نفری افراد تهیدست جامعه نیز در آستانه سقوط از خط فقر قرار دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : طی دو سال گذشته مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش پیدا نکرده است به همین دلیل هنگامی که تورم اضافه شود اما درآمدها ثابت باشد تعداد جمیعت زیر خط فقر هر روز بیشتر می شود.

مختاری گفت: در استان‌هایی مانند تهران که طی سال گذشته 40 تا 50 درصد هزینه ها افزایش پیدا کرده، بطور طبیعی قدرت خرید مردم کمتر شده است به همین دلیل تعداد افراد نیازمند و در آستانه خط فقر نیز از سایر استانها بیشتر است.

وی افزود: همچنین درسال گذشته بسیاری از هزینه ها برای کشاورزان افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده که درآمد این افراد نیز کمتر شود.

وی تاکید کرد: با افزایش تورم افرادی که از نظر مالی وضع خوبی دارند ثروتمند تر و افراد بی بضاعت فقیر تر می شوند بنابراین تنها درصورتیکه دولت با برنامه ریزیهای درست برای جمعیت بیکار اشتغال ایجاد کند و تولید را در جامعه بالا ببرد میتوان امیدوار بود که فقر کاهش پیدا کند.

مختاری اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آمار بیکاری را 12 درصد اعلام کرده است در حالیکه این آمار در استان‌های مختلف متفاوت است و به 20 درصد نیز می‌رسد.

کد خبر 21040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز