یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه پزشکان جیب‌برهای سر گردنه نیستند و نباید خطای یک عده را به چشم جامعه پزشکی دید، گفت: درمان، چاه بزرگ سلامت است که با هیچ بودجه‌ای پر نمی‌شود و تنها راه‌حل آن ارتقای پیشگیری بهداشتی کشور است.

علی یزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نوسانات نرخ ارز که تأثیر منفی بسزایی در حوزه تجهیزات دندانپزشکی گذاشته است، اظهار داشت: متأسفانه اقلام دندانپزشکی نسبت به سال گذشته 500درصد افزایش قیمت داشته است. مثلاً تهیه یک ماده ترمیمی دندان در سال‌های گذشته 10هزار تومان هزینه داشت که در حال حاضر باید بالای 80هزار تومان آن را خریداری کنیم و حتی متأسفانه تا مبلغ 280هزار تومان نیز فروخته می‌شود؛ درحالی‌که در سال گذشته این ماده ترمیمی را نهایتا با 40هزار تومان می‌توانستیم خریداری کنیم. بر این اساس فشار بسیار زیادی به حوزه دندانپزشکی وارد شده است.

وی افزود: وقتی صحبت از تعرفه‌ها می‌شود متأسفانه ممکن است درصد کمی از افراد که در هر جامعه‌ای نیز وجود دارند یکسری اجحاف‌هایی بکنند ولی باید قبول کرد که گروه پزشکی در این مملکت از کره مریخ نیامده است. همه آنان خانواده دارند و همه آنها درد ملت را متوجه می‌شوند و نباید اجازه دهیم که جامعه تصور کند پزشکان جیب‌بر سر گردنه هستند.

یزدانی در تشریح گرفتن زیرمیزی در حوزه دندانپزشکی ادامه داد: جامعه دندانپزشکی به هیچ عنوان زیرمیزی ندارد زیرا ما اصلاً با بیمارستان سر و کار نداریم و نرخ‌های دندانپزشکی، نرخ‌های توافقی است که کسانی که با مؤسسات فعالیت می‌کنند باید براساس تعرفه‌ها عمل کنند و دیگر دندانپزشکان نیز به‌صورت توافقی با بیمار این نرخ‌ها را تعیین می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چالش‌های حوزه دندانپزشکی در کشور به‌خصوص در زمینه ارتقای بهداشت دهان و دندان چه مواردی هستند، گفت: تنها پیشنهاد من این است که سیستم سلامت دهان و دندان کشور به سمت ارتقای بهداشت پیش رود؛ چیزی که امروزه فراموش شده است و می‌توانید خودتان در اطراف‌تان ملاحظه کنید که چند نفر به بهداشت دهان و دندان خود توجه می‌کنند.

کد خبر 210352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز