همشهری آنلاین: نمایه توییتر یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه CBS‌ هک شده و هکرها عکس‌هایی در آن پست کرده‌اند که شاید نشان دهد بمب‌گذاران اصلی مارتون بوستون دو برادر چچنی نیستند.

boston bombings

به گزارش آسوشیتدپرس، نمایه توییتر برنامه 60 Minutes شبکه تلویزیونی CBS بعد از هک شدن بسته شد.

اما عکسی که در آن پست شده بود جای تامل دارد. یک روز بعد از بمب‌گذاری بوستون و مرگ سه نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر، FBI‌ از مردم خواست که عکس‌ها و فیلم‌هایی که از مراسم دارند را برای شناسایی بمب‌گذاران ارسال کنند.

رسانه‌ها نیز بعضی از این عکس‌ها که افراد مشکوک در آن رویت می‌شدند را مخابره کردند. در این بین دو مرد با شلوار مخصوص نظامی خاکی رنگ، دو کیف بزرگ مشکی و هدفون به چشم می‌خورند. بعد از انتشار خبر شناسایی مظنون‌های واقعی توسط FBI  توجه رسانه‌ها به اخبار دستگیری دو برادر 25 و 19 ساله چچنی معطوف شد.

اکنون هکرهای توییتر شبکه CBS‌عکسی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد دو مردی که در عکس‌ها با لباس نظامی ظاهر شده‌ بودند بعد از بمب‌گذاری کیف به دست ندارند. در زیر عکس نیز با کنایه به این نکته اشاره شده‌است.

Boston Bombing Suspects

CBS twitter account hacked

اما قبل از اعلام خبر دستگیری مظنون‌ها چند وب‌سایت خبری از جمله Prison Planet به تحلیل عکس‌های حوادث پرداخته‌اند. این وب‌سایت با اشاره به مشکوک بودن رفتار و لباس‌های دو نفر ملبس به یونیفورم و تجهیزات امنیتی در مورد هویت آن‌ها از روی لباسشان مطالبی منتشر کرده‌است. یکی از این افراد کلاهی به سر دارد که علامت روی آن لوگوی مخصوص دو گروه از کوماندوهای ارتش آمریکا و شرکت امنیتی Blackwater است. البته بازی کامپیوتری Punisher‌ نیز با این لوگو شناخته شده‌است.

Craft Skull Logo Cap

گرچه صحت این عکس‌ها معلوم نیست و هیچ منبع رسمی آن‌ها را تأیید نکرده اما جای سوال باقی می‌ماند که آیا تنها با اعلام مقامات امنیتی آمریکا و در حالی که یکی از دو برادر شناسایی شده به عنوان بمب‌گذار کشته شده و دیگری به دلیل جراحت شدید تحت تدابیر امنیتی در بیمارستان به سر می‌برد، رسانه‌ها به سرعت از شواهد قبلی که منتشر شده‌است دست می‌کشند یا حدس و گمان در مورد هویت واقعی مظنون‌ها و علت این حادثه باز هم ادامه می‌یابد.

کد خبر 210331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز