همشهری آنلاین: سرانجام رسانه‌های ایران به سراغ مواجهه مستقیم با یکی از ضدایرانی‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر رفتند. صدام حسین به روایت سیروس مقدم، گزاره هیجان‌انگیزی است.

سیروس مقدم

تسنیم نوشت: سرانجم جزئیاتی از پروژه عظیم و جنجالی تلویزیون؛ سریال زندگی صدام حسین به بیرون درز کرد.

این پروژه به کارگردانی سیروس مقدم، سریال‌ساز حرفه‌ای تلویزیون ساخته خواهد شد و علیرضا نادری در اولین همکاری با مقدم نگارش این سریال سی قسمتی را به عهده خواهد داشت. نادری حدود یک سال و نیم است که برای نگارش این سریال وقت گذاشته است و به تازگی نگارش آن را تمام کرده است.

نام این پروژه «عراق، کشتزار مرگ» است و ظاهرا در تهیه و تولید آن مشورت‌های مفصلی با اعضای مجلس اعلای عراق و جریانات شیعی صورت گرفته است.

قرار بوده است که مراحل پیش‌تولید سریال در فروردین امسال آغاز شود اما ظاهرا به دلیل طولانی بودن مراحل ساخت سریال «پایتخت 2» و خستگی مقدم پیش‌تولید آن کمی به عقب افتاده است.

ظاهرا انتخاب سیروس مقدم برای ساخت سریال شرایط امنیتی و حساس خاص عراق است که شرایط ویژه‌ای را برای تولید می‌طلبد. شرایطی که حرفه‌ای بودن و سرعت در ساخت سیروس مقدم او را به انتخابی مطمئن برای ساخت این سریال تبدیل می‌:کند.

این اولین تجربه سیاسی سیروس مقدم بعد از یک دوره تجربه موفق درام‌سازی در تلویزیون ایران است، اما مهمتر از آن اینکه «عراق کشتزار مرگ» اولین تجربه رسانه‌های ایرانی در مواجهه مستقیم با بازنمایی شخصیت صدام است.

کد خبر 210233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز