چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تا شروع ماه مبارک رمضان کمتر از سه ‌ماه دیگر فرصت باقی است و اسامی سریال‌های مختلف هنوزمشخص نشده است.

سریال خروس - تلویزیون

با اینکه سریال «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی به‌عنوان سریال شبکه اول سیما اعلام شده بود، اما مهدی فرجی، مدیر شبکه‌ در نشست خبری خود در مورد پخش این سریال گفت: از مدت‌ها قبل برای سریال‌ماه رمضان92 با تهیه‌کنندگان و کارگردانان پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم اما چون قطعی نشده است، ترجیح می‌دهم فعلا اعلام نکنم، اما قطعا تا دو هفته آینده سریال‌ماه مبارک رمضان امسال اعلام خواهد شد.

اما به‌نظر می‌رسد که این سریال بهترین گزینه برای شبکه یک سیماست چراکه از ابتدا اعلام شده بود که این سریال 26قسمتی در اردیبهشت یا خرداد سال92 از این شبکه پخش می‌شود. این مجموعه تلویزیونی که داستان آن را برزو نیک‌نژاد نوشته، داستان زندگی دو خانواده از قشر متوسط جامعه است که در یک قالیشویی کار می‌کنند و به زندگی عادی خود مشغول هستند. هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، سیما تیرانداز، نگار عابدی، الناز حبیبی و ... بازیگران این مجموعه هستند که به گفته زینت تقوایی( تهیه‌کننده کار) این اثر طنزی تلخ دارد. این سریال در زمره سریال‌های الف تلویزیون است که توسط تهیه کننده‌ای جوان که سابقه او در امر تهیه کنندگی تلویزیون چندان شناخته‌شده نیست، ساخته می‌شود.

البته جوان‌بودن این تهیه‌کننده در کنار سابقه کارگردانی محمد حسین لطیفی نباید نگران‌کننده باشد، خصوصا که لطیفی در کارنامه خود سریال‌های پرمخاطبی همچون «کت جادویی»، «همسایه‌ها»، «سفر سبز»، «صاحبدلان» برای تلویزیون و سریال «قلب یخی» و «ساخت ایران» را برای شبکه خانگی ساخته ‌است. البته حضور زوج موفق هومن برق‌نورد و بهنام تشکر که پیش از این در سریال‌های «دزد و پلیس» و «ساختمان پزشکان» همبازی بوده اند می‌تواند باعث دلگرمی این تهیه‌کننده جوان باشد. اما یکی دیگر از گزینه‌هایی که به‌نظر می‌رسد حضور قطعی‌تری برای ماه مبارک رمضان داشته‌باشد سریال «خروس» است که قرار است از شبکه دو سیما پخش شود. پیش از این اعلام شده بود که سریال خروس به کارگردانی سعید آقاخانی درایام نوروز پخش خواهد شد، اما اسفند‌ماه سال گذشته مدیر شبکه دو که به پشت صحنه این سریال رفته بود اعلام کرد که این سریال تلویزیونی رمضان سال آینده پس از اذان مغرب از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود و پخش نوروزی آن منتفی است. سریال«آب پریا» ساخته مرضیه برومند در ایام نوروز از این شبکه پخش شد.

حضور حمید لولایی، جواد رضویان، یوسف تیموری، کریم اکبری مبارکه، مرضیه صدرایی، سپند امیر‌سلیمانی، مهسا کریم زاده، ملیکا شریفی نیا، یلدا قشقایی، دانیال معصومی، سیروس میمنت، بهشاد شریفیان، حمید لیقوانی، کریم قربانی، عاطفه باقری، عزت‌الله مهرآوران، بیتا خردمند، اصغر حیدری، سادیا جلالی‌پور، ابراهیم شفیعی، داوود مقدادی و علیرضا درویش گواه طنز بودن این سریال است. فیلمنامه این سریال( به قلم مصطفی کیایی) روایتی از زندگی پدری است که دچار مشکل غیرمنتظره‌ای می‌شود. این مشکل خانواده را به تکاپو می‌اندازد و پسر خانواده با همفکری دوستانش تلاش می‌کند تا چاره‌ای برای رفع این مشکل بیندیشد. در نقشه بچه‌ها، مغز متفکر، یک خروس است.

سریال شبکه سه سیما چندان مشخص نیست، اما حدس‌های اولیه به سمت سریال «مادرانه» ساخته جواد افشار می‌رود. این سریال که اوایل فروردین‌ماه جلوی دوربین رفته است براساس فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌الله و به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است. سریال‌های «جراحت»، «رستگاران»، «خون‌بها» و «شیدایی» ازجمله سریال‌هایی است که سعید نعمت‌الله و محمدرضا شفیعی با کارگردان‌های مختلف کار کرده‌اند و در زمان پخش خود توانسته‌اند مخاطبان خود را راضی پای گیرنده‌های سریال نگه دارند. اما جواد افشار سریال‌سازی که آثاری چون «لبه آتش»، «پول کثیف»، «سی‌امین روز»، «روزهای زیبا»، «جابربن حیان»، «گل یا پوچ »و «روز رفتن» را داشته، این‌بار به سراغ داستانی اجتماعی با بازی مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی و عباس غزالی رفته‌است. این سریال درباره اردلان تمجید است که 20سال پیش، پس از رها کردن نامزدش مریم، با زنی متمول به نام رعنا ازدواج می‌کند. حالا این ازدواج به جدایی رسیده و زن، بچه‌هایش را می‌خواهد، ولی مرد امتناع می‌کند.

شبکه تهران که در چند سال اخیر سریال‌ «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان روانه آنتن کرده، گزینه سریال‌ماه رمضان خود را هنوز اعلام نکرده است. محمد رضا معصوم زادگان، قائم‌مقام و مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، درباره‌ ساخت پروژه‌های جدید شبکه تهران برای سال92، گفت: فعلا از ساخت سریال‌های جدید خبری نیست. ممکن است با توجه به این اظهار نظرسریال« شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در ماه رمضان پخش شود. از سوی دیگر دی‌ماه سال گذشته شبکه تهران اعلام کرد که درنظر دارد پنج سریال «هفت سین»، «دروازه بهشت»، «نورالدین پسر ایران»، «جاده چالوس» و «تکیه» را برای سال 92آماده کند. همان زمان اعلام شد که سریال «دروازه بهشت» به نویسندگی عباس نعمتی قرار است برای ایام رمضان کلید بخورد.سریالی که مهدی صباغ‌زاد کارگردانی آن را برعهده دارد.

کد خبر 210801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز