همشهری آنلاین: محمدرضا باهنر با اشاره به فتنه 88 و عملکرد خود در آن مقطع گفت: بنده به همراه آقای لاریجانی و ابوترابی مجلس هشتم را طوری مدیریت ‌کردیم که در آن فتنه بزرگ حتی یک فتنه‌گر هم از مجلس بیرون نیامد.

محمدرضا باهنر نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که «اولین بار چه زمانی بعد از انتخابات 88 از واژه فتنه استفاده کردید؟»، گفت: فکر می‌کنم 6 روز بعد از انتخابات بود که همراه برخی دوستان به دیدار آقای موسوی رفتیم. بنده دراین دیدار به آقای موسوی گفتم شما 20 سال از فعالیت‌های سیاسی دور بوده‌‌اید و اکنون که 5-6 ماه فعالیت سیاسی داشتید 13 میلیون رای آوردید و بهتر است قدر این رای را بدانید.

وی افزود: به آقای موسوی گفتم در همه کشورهای دنیا اپوزیسیون داخلی وجود دارد و شما هم می‌توانید اپوزیسیون داخل کشور باشید؛ که ایشان گفتند من عضو حزب شما نخواهم شد اما اگر روزنامه، سایت و یا حزب در چارچوب قانون اساسی داشته باشید از شما دفاع خواهم کرد اما متاسفانه آقای موسوی ترجیح داد اپوزیسیون خارج از نظام باشد.

باهنر تاکید کرد: بنده یادم نیست چه زمانی برای اولین بار از واژه فتنه استفاده کردم اما کسانیکه دنبال پاسخ این سوال هستند می‌توانند از طریق جستجوگر، واژه باهنر و فتنه را سرچ کنند و اگر اولین بار را کشف کردند به ما هم بگویند.

باهنر در پاسخ به این سوال که موسوی و کروبی سران فتنه بوده‌اند یا مفتون فتنه، پاسخ داد: مسئله این نیست که بگوییم آقای موسوی و کروبی سران فتنه بوده‌‌اند یا مفتون فتنه. آقای عسگر اولادی این مسئله را مطرح کردند و قاعدتا خودشان می‌توانند از آن دفاع کنند و نیازی به دفاع دیگران ندارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سران فتنه هزینه‌های زیادی برای نظام تحمیل کرده‌اند گفت: حماسه 9 دی به قائله پایان داد و فتنه‌انگیزی‌های برخی را تمام کرد.

خبرنگار از باهنر پرسید آیا واژه «ساکتین فتنه» را قبول دارد که وی در پاسخ گفت: برخی می‌گویند ساکتین فتنه و برخی دیگر ممکن است در مقابل بگویند کاسبان یا کاسبین فتنه؛ در برخورد با فتنه ما شاهد رفتارهای مختلف بودیم و می‌توانم ادعا کنم که بنده به همراه آقای لاریجانی و آقای ابوترابی که مجلس هشتم را طوری مدیریت ‌کردیم که در آن فتنه بزرگ حتی یک فتنه گر هم از مجلس بیرون نیامد؛ در آن زمان مجلس هشتم گروهی اصلاح‌طلب داشت اما ما صحنه را طوری مدیریت کردیم که همان اصلاح‌طلبان نیز به بیانیه‌های ضد فتنه تن داده و آنها را امضا کردند.

مهمترین اظهارات باهنر در این نشست را به نقل فارس بخوانید:

  • اگر کسی به عنوان نامزد انتخابات میتینگ داشته باشد تخلف کرده اما اشکالی ندارد که افراد جلسات سیاسی داشته باشند و فضای کلی انتخابات را بررسی کنند.
  • احتمال پیوستن محسن رضایی به ائتلاف پنج‌گانه ؛ سیاست رفتاری ما این است که همه نامزدهای اصولگرا در صورت تمایل به ائتلاف اصولگرایان اضافه شوند. چرا که ما به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان هستیم و همان طور که گفته‌ایم می‌خواهیم قبل از آغاز ثبت‌نام به نظر واحد برسیم.
  • مکانیزم انتخاب نامزد نهایی ائتلاف پنج‌گانه ؛ ما در این مکانیزم به نظرسنجی‌ها وزن بالایی می‌دهیم و البته پارامترهای دیگری همچون روند نظرسنجی‌ها را نیز در نظر می‌گیریم چون ممکن است برخی در روند نظرسنجی‌ها رشد منفی یا مثبت داشته باشند.
  • همایش انتخاباتی دولت در ورزشگاه آزادی ؛ هیچ اشکالی ندارد که رئیس دستگاه اجرایی فعالیت سیاسی کند و گرایش سیاسی داشته باشد چون این حق افراد است. اما اینکه گفته می‌شود آخر هفته قرار است همایش انتخاباتی با پول بیت‌المال و اموال حکومتی برگزار شود تخلف انتخاباتی است که شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند.
  • در صورت انتخاباتی بودن همایش ورزشگاه آزادی، این اقدام یک سو‌ءاستفاده بزرگ انتخاباتی از قدرت تلقی خواهد شد. آقای رئیس‌جمهور در پایان سخنرانی حاکمیتی و بین‌المللی خود در روز 22 بهمن سه بار شعار زنده باد بهار سر دادند در حالیکه دولت به عنوان مجری انتخابات نباید وارد مسائل تبلیغاتی برای کاندیدا شود.
  • انتخابات آتی از سه قطب اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور و دوستانش تشکیل شده است. به طور طبیعی هر قطب از انتخابات با دو قطب دیگر رقابت خواهد کرد.
  • آیا هیچ نامزدی را بهتر از خودش در انتخابات نمی‌داند؛ از نظر مبانی دینی نیز این درست است که اگر هر کس فرد دیگری را بهتر از خودش را برای مسئولیت می‌داند کنار بکشد. اما ممکن است بنده برخی نامزدها را در یک یا دو حوزه تخصصی بهتر از خود بدانم اما شرایط عمومی برای ریاست جمهوری را در خودم می‌بینم؛ برای ریاست جمهوری تنها سالم و صالح بودن مطرح نیست بلکه مقبولیت هم مطرح است.
  • در بین ائتلاف پنج‌گانه به چه کسی حاضر است رای بدهد؛ در بین اعضای ائتلاف اکثریت حتما به خودم رای می‌دهم.
  • بنده به آقای رضایی رای دادم و از 30 سال پیش نسبت به آقای موسوی مخالف بودم؛ در سال 84 بنا به دلایلی که نمی‌توانستم به آقای احمدی‌نژاد رای بدهم، به آقای رضایی رای دادم.
  • درباره تورم و گرانی‌های اخیر ؛ بحث گرانی‌‌ها و تورم دلایل زیادی دارد که به نظر بنده رشد بی‌رویه نقدینگی و سرعت گردش پول از جمله آن است. در طول هفت سال گذشته میزان نقدینگی ما هفت برابر افزایش پیدا کرده است و این امر موجب مشکلاتی برای کشور شده است.
  • هدفمند کردن یارانه‌ها باید در آینده دنبال و مراحل بعدی آن نیز اجرا شود؛ اینکه مجلس با اجرای فاز دوم مخالفت کرد این بود که دولت فاز اول را به درستی اجرا نکرد.
  • طبق چشم‌انداز 20 ساله ایران باید تا سال 1400 باید با تمام دنیا غیر از رژیم نامشروع صهیونیستی ارتباط داشته باشد. ما آمریکا را مشروع می‌دانیم و در عین حال تاکید می‌کنیم که رابطه داشتن و یا رابطه نداشتن با آمریکا برای ما ارزش نیست. حفظ منافع ملی و اصول انقلاب اسلامی برای ما ارزش دارد.به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها باید دست از دشمنی بردارند. لذا اگر آمریکایی‌ها دست از دشمنی بردارند ایران می‌تواند درباره مذاکره با آمریکا به جمع‌بندی برسد چرا که در آن موقع مذاکره هیچ اشکالی ندارد.
  • درباره حضور هاشمی و لاریجانی در انتخابات ؛ بنده خبر دارم که آقای هاشمی و لاریجانی نمی‌آیند. البته ممکن است که در آینده تحلیلشان تغییر کند اما اکنون آقای لاریجانی دلیلی برای کاندیداتوری نمی‌داند.
  • آقای هاشمی رفسنجانی در نظام و انقلاب ما یک پدیده هستند که خدمات زیادی قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند. ایشان در مبارزه با لیبرال‌ها و دوران دفاع مقدس خدماتی هم داشته‌اند و قاعدتا ما برخی نقدهای جدی هم به ایشان داریم.
  • بالاخره انتظار این بود که آقای هاشمی در جلوگیری از گسترش فتنه 88 اقدام کند و یا حداقل آنها را محکوم کند. اما ایشان چنین کاری نکردند. البته بنده نظر کسانی که می‌گویند آقای هاشمی در متن فتنه بود را قبول ندارم.
  • عده‌ای هشت سال نان رقابت با آقای هاشمی را خوردند و علاقمند هستند دوباره در این موج سوار شوند.
  • درباره کاندیداتوری کامران باقری‌لنکرانی از طرف جبهه پایداری ؛ ما با دوستانمان در جبهه پایداری اختلافات داریم اما آنها را در جرگه اصولگرایی می‌دانیم. البته ما همانطور که گفتیم آماده ائتلاف هستیم و از آقای باقری لنکرانی نیز برای حضور در ائتلاف اکثریت دعوت می‌کنیم.
کد خبر 209513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز