سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات ملی مخالفان سوریه از اخضر ابراهیمی خواست به منظور ممانعت از گسترش خشونت و ناآرامی در سوریه از استعفا صرف نظر کند.

اخضر ابراهیمی

ایسنا به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید نوشت: هیات هماهنگی ملی مخالفان سوریه روز دوشنبه و در پی انتشار اخبار ضد و نقیض مبنی بر احتمال استعفای اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه از سمتش طی هفته‌های آینده وی را به صرف نظر از این تصمیم فراخواند.

در بیانیه این شورا اعلام شده است که استعفای ابراهیمی از سمتش در حقیقت باعث گسترش خشونت و ناآرامی در سوریه شده و بر راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در این بیانیه که توسط رجاء ناصر، دبیرکل این هیات در کنفرانسی مطبوعاتی قرائت شد، آمده است: ما از ابراهیمی می‌خواهیم به دلیل ممانعت از گسترش خشونت و ناآرامی در سوریه از تقدیم استعفایش صرف نظر کند. ما از سازمان ملل و اتحادیه عرب نیز می‌خواهیم که ماموریت ابراهیمی و نقش وی را حمایت کنند.

پیشتر گزارش‌های خبری که توسط رسانه‌های عربی منتشر شد حاکی از آن بود که ابراهیمی قصد تقدیم استعفایش را در 18 ماه آوریل جاری دارد.

این خبر توسط اتحادیه عرب رد شد، این در حالی است که یک منبع آگاه و نزدیک به ابراهیمی به شبکه العربیه اعلام کرد که ابراهیمی ظرف دو هفته آینده استعفایش را به اعضای شورای امنیت تقدیم خواهد کرد.

هیات هماهنگی ملی مخالفان سوریه در بیانیه خود بر لزوم مبارزه‌های مسالمت آمیز و ممانعت از انتخاب گزینه نظامی و نیز آغاز روند سیاسی و مذاکرات جدی تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است، سوریه در حال حاضر از لحاظ امنیت، اجتماعی و اقتصادی در وضعیتی فاجعه‌بار به سر می‌برد و ما از همه قدرت‌ها و کشورهای جهان می‌خواهیم که با اتخاذ مواضعی درست سوریه را از این وضعیت نجات دهند.

در پایان این بیانیه همچنین بر لزوم خروج هر چه سریعتر گروه‌های مسلح غیرسوری از این کشور تاکید شده است.

کد خبر 209415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز