همشهری آنلاین: شخصیت‌های اسلامی و ملی درباره گسترش خطر فعالیت‌های یهودی سازی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی بخصوص در منطقه دیوار ندبه و باب المغاربه هشدار دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، هیأت عالی اسلامی تاکید کرد هدف از طرح‌های ساخت و ساز در منطقه دیوار ندبه تسهیل اهانت یهودیان به مسجد الاقصی و تغییر چهره قدس است. این هیأت از کشورهای عربی به سبب بی‌توجهی به درخواست‌ها برای نجات قدس از خطر فعالیت‌های یهودی سازی صهیونیست‌ها انتقاد کرد.

رزق حجاج گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به این که رژیم اشغالگر رسما طرح های خود را برای یهودی سازی قدس در رسانه ها منتشر کرده است، افزود: کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر اجرای طرح موسوم به مرکز اشتراوس در منطقه دیوار ندبه را اعلام کرد و هدف از آن را تامین مکانی برای عبادت زنان یهودی و حل اختلاف بین یهودیان افراطی و یهودیان لائیک درباره اختلاط زنان و مردان در یک مکان دانست.

در ادامه گزارش آمده است: هیأت عالی اسلامی این طرح جدید یهودی سازی را به منزله تخریب آثار اسلامی و تعرض به وقف اسلامی و مسجد الاقصی دانست و تاکید کرد حفاری های اسرائیل از مدت ها پیش در این منطقه ادامه دارد. هر چند این طرح یهودی سازی آثار اسلامی متعلق به دوره های مختلف را نابود می کند اما هیچ کس به دیوار ندبه که علنا تحت سیطره رژیم صهیونیستی است توجهی نمی کند.

یهودی سازی منطقه دیوار ندبه که جزء لاینفک مسجد الاقصی به شمار می رود راه را برای اجرای طرح های یهودی سازی دیگر در داخل صحن های مسجد الاقصی باز می کند و یورش ها به این مسجد به مسئله ای عادی تبدیل می شود.

موافقت تلویحی اعراب و جامعه بین المللی با آنچه در قدس اتفاق می‌افتد، مسئولیت بر دوش فلسطینیان در مسجد الاقصی است تا در برابر طرح های رژیم اشغالگر بایستد.

کد خبر 209243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز