دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل: معاون رئیس کمیته عمران مسجدالاقصی درباره حفاری صهیونیست‌ها زیر مسجدالاقصی هشدار داد و اعلام کرد که این مسجد با نخستین زمین لرزه طبیعی یا ساختگی فرو خواهد ریخت.

روزنامه الجزایری الشروق در گزارشی درباره وضع کنونی بیت‌المقدس در سایه حفاری‌های صهیونیست‌ها زیر این مسجد، نوشت: مهندس رائف نجم، معاون رئیس کمیته عمران مسجدالاقصی درباره خطرات حفاری‌های اسرائیلی به‌شدت هشدار داد.

بنا بر این گزارش، رائف نجم تاکید کرد که یکی از خطرناک‌ترین فعالیت‌های حفاری که زیر مسجد انجام می‌شود، حفاری‌ای است که در جانب شرقی قدس در حال اجراست.

الشروق افزود: مسجدالاقصی که مجموعه‌ای از آثار دینی، تاریخی و میراث عربی اسلامی است با نخستین زمین لرزه طبیعی یا ساختگی فرو خواهد ریخت. معاون رئیس کمیته عمران مسجدالاقصی با بیان این هشدار، افزود که روند حفاری‌ها و اجرای آن از ابتدای قرن 21 شتاب زیاد به‌خود گرفته است.

این مقام فلسطینی همچنین گفت که آغاز این حفاری‌ها از سال 1863 بوده و در سال 1967 نیز شدت بیشتری به‌خود گرفته است ولی این روند اکنون به مراحل خطرناکی رسیده است که نمی‌توان درباره آن سکوت کرد.

حفاری‌های قدس یکی از برنامه‌های اصلی صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس است، چنان‌که رژیم صهیونیستی برای اینکه قدس را شهری یهودی اعلام کند، درصدد است به هر نحو ممکن معبد حضرت سلیمان(ع) را زیر مسجد‌الاقصی بیابد؛ حال آنکه در این حفاری‌ها هر چه آثار اسلامی یافت می‌شود از دید دیگران مخفی نگه داشته می‌شود.

نقش افراطی‌های صهیونیست

یکی از دلایل آشکار افزایش خطر تخریب مسجدالاقصی، اظهارات علنی اعضای سازمان‌های شهرک‌نشینان یهودی است؛ سازمان‌هایی که اگرچه بسیار افراطی هستند، اما هرگز از ابراز مواضع یا اهداف شوم خود یعنی تخریب مسجدالاقصی و احداث معبد کذایی سوم ابایی ندارند. در این میان ارتباط مستقیم و قوی میان فعالان یهودی در 2 مسئله کاملا مشهود است.

در این‌باره نوعم لیفنات برادر لیمور لیفنات از محافظه‌کاران تندروی یهودی، تخریب این مسجد مقدس و ساخت معبد موهوم را امری واجب دانست. نوعم لیفنات گفت: چه خوب بود اگر شرایط برای تخریب قبه الصخره مسجد‌الاقصی فراهم می‌شد، اما نه از ناحیه فنی و نه سیاسی آمادگی چنین کاری را نداریم. وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر روزی در ملت یهود یک تحول فکری رخ دهد، آنان به سرعت به سوی قبه‌الصخره می‌روند و آن‌را در آسمان منفجر می‌کنند.

لیفنات با بیان اینکه تخریب مسجدالاقصی مانعی ندارد، ادامه داد: تخریب مسجدالاقصی در وضعیت سیاسی کنونی عملی نخواهد شد. اگر پرسیده شود که آیا قبه الصخره باید آنجا قرار بگیرد؟ پاسخ می‌دهم هرگز، بلکه معبد باید در آن مکان قرار بگیرید؛ زیرا این مسئله آرمان و آرزوی ملت یهود است.

یهودیان از 3 هزار سال پیش در اندیشه بازسازی معبد سلیمان به‌سر می‌بردند.لیفنات همچنین تاکید کرد: در آن مکان معبدی وجود داشت و اینک در همان مکان معبد سوم نیز قرار خواهد گرفت و بدون شک قبه‌الصخره نابود شدنی است و نباید در آنجا قرار بگیرد.این شخصیت تندروی صهیونیست همچنین اضافه کرد: مسلم است که روزی فرا می‌رسد که ملت یهود از خواب خود بیدار شده و خواهند گفت که چرا مسجدالاقصی در این مکان ساخته شده است.

‌ای یهودیان! برخیزید و معبد سلیمان را بسازید. در این لحظه است که تمامی بولدوزرها برای تخریب این مسجد به حرکت درمی‌آیند. اگر بولدوزرها نتوانند این کار را انجام دهند تجهیزات پیشرفته جنگی این کار را خواهند کرد.

گویا مقصود این تروریست از تجهیزات پیشرفته جنگی همان حمله هوایی، موشکی یا تخریب به‌وسیله بمب‌هاست.

هراس مقام‌های رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه سوم فلسطین

مقام‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به آغاز انتفاضه سوم فلسطین نسبت به افزایش عملیات‌های شهادت‌طلبانه در بیت‌المقدس و کرانه باختری هشدار دادند.گزارش‌ها نشان می‌دهد منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فضای حاکم بر کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر حاکی از آغاز انتفاضه‌ای جدید است.

این منابع از ابراز نگرانی شدید ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش عملیات‌های فلسطینی‌ها و رعب و وحشت آنها نسبت به آغاز انتفاضه سوم فلسطین خبر دادند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی نگران هستند که این عملیات‌های کوچک توسعه یافته و به حملات بزرگ علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان یهودی تبدیل شود. این منابع تاکید کردند که مقاومت مردمی در بیت‌المقدس و کرانه باختری بر شکست اشغالگران در کنترل امور دلالت دارد و پیش‌بینی می‌شود که کنترل و ممانعت از وقوع حملات فلسطینیان برای دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتش رژیم صهیونیستی سخت و دشوار باشد.

هاآرتص هم گزارش داد که افزایش عملیات‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس نتیجه مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انجام مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین جهت حل و فصل بحران براساس راهکار تشکیل 2 کشور است.

این در حالی است که نتانیاهو به‌تازگی در نشستی با مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به بررسی موضوع قدرت و جایگاه جنبش حماس در غزه پرداخته است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست پس از مذاکره درباره موضع قدرتمند حماس به بررسی گزارش‌های ایهود باراک، وزیر جنگ، گابی اشکنازی، رئیس ستاد مشترک ارتش و روسای سازمان‌های امنیتی و موساد درخصوص اوضاع امنیتی پرداخت.

کد خبر 79519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز