همشهری آنلاین: ۶۰سازمان اروپایی با تنظیم دادخواستی خواهان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس شریف و نیز اعمال تحریم علیه این رژیم از سوی سازمان ملل و اتحادیه اروپا شدند.

۶۰ سازمان اروپایی خواهان توقف یهودی‌سازی قدس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «عرب48»، ۶۰ سازمان اروپایی با امضای دادخواستی خواهان توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای یهودی کردن قدس با هدف قرار دادن آن به عنوان مرکز این رژیم شدند. این سازمان‌ها از اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستند تحریم‌هایی علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تخریب چهره میراث فرهنگی قدس شریف اعمال کنند و تاکید کردند شهر قدس یک شهر عربی است و دارای تاریخ عربی و مسیحی بلند مدت است.

این سازمان‌های اروپایی در ادامه اعلام کردند قدس برای تمام مسلمانان چه مسلمانان فلسطین و چه مسلمانان جهان و نیز برای مسیحیان دارای ارزش‌های دینی است و رژیم اشغالگر قدس سعی دارد مسجدالاقصی را تخریب کند و رنگ و بوی عربی و اسلامی آن را از بین ببرد، باید با این تجاوزات به شدت برخورد شود.

بر اساس دادخواست منتشر شده رژیم صهیونیستی دیوار حائل را بنا نهاده تا از آن به عنوان وسیله پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌هایی که در داخل قدس زندگی می‌کنند استفاده کند و آنها مجبور به کوچ اجباری نماید و این سیاست تا کنون باعث بیرون رفتن صدها هزار فلسطینی از قدس شده است.

از جمله سازمان‌های امضا کننده این دادخواست سازمان «اروپایی‌ها به خطر قدس»، «جنبش بین‌المللی همبستگی »، «سازمان ایرلندی الحق»، «سازمان بوسنیایی همبستگی»، «سازمان بلژیکی همبستگی»، «اتحادیه هیئت‌های اسلامی در ایتالیا» و «اتحادیه سازمان‌های اسلامی» در فرانسه هستند.

کد خبر 261097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز